به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محبوب علیلو روز سه شنبه توجه به مصالح و منافع اجتماعی را مهمترین رویکرد دستگاه قضائی استان برای مقابله با ویروس کرونا اعلام و اضافه کرد: ما همواره در کنار بهداشت عمومی مردم، رسانه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا اجازه ندهیم مشکلی در حوزه سلامت روانی و جسمانی مردم آذربایجان شرقی به وجود آید.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت افکار عمومی درباره ویروس کرونا، اظهار داشت: باید توجه داشت زمانی که جامعه با مشکلی مواجه می‌شود، نباید به افراد سودجو و فرصت طلب اجازه عرضه اندام داده شود تا آحاد مردم را دچار مشکل کرده و خود از منابع و منافع مالی این اقدام شنیع برخوردار شوند.

علیلو ادامه داد: دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان با این افراد به شدت برخورد کرده و در برخورد با کسانی که به مردم رحم نکرده و درد آنها را چند برابر می‌کنند، در هر حوزه‌ای اعم از تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده و بخش دارو و درمان، اغماض نخواهد کرد.

وی با اشاره به تعطیلی تعداد ۶ واحد داروخانه‌ای و تولیدی مواد ضدعفونی و دارویی در تبریز، افزود: جای تأسف است که تا دیروز داروخانه‌هایی که این مواد را به راحتی و با کمترین قیمت عرضه می‌کردند، امروز که جامعه نیاز شدید به این اقلام دارد، یا از توزیع آن خودداری کرده و یا با قیمت‌های گزاف عرضه می‌کنند.

علیلو گفت: این موارد به هیچ عنوان برای دستگاه قضائی استان قابل قبول نیست و در یک کشور اسلامی به هیچ عنوان به این افراد سودجو اجازه خودنمایی نمی‌دهیم تا به خود جرأت و جسارت دهند که با جان و سلامت مردم بازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی و محوری دستگاه قضائی استان حفظ سلامت مردم و البته سلامت روانی جامعه است، یادآوری کرد: در این رابطه باید منافع و مصالح اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد و در کنار رعایت موازین و مقررات بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود، آحاد مردم نیز نسبت به انتشار اخبار و اطلاعات دقیق از سوی مراجع ذی صلاح حساسیت داشته باشند.

علیلو با قدردانی از زحمات شبانه روزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری و مقابله با انتشار ویروس کرونا، ادامه داد: در این شرایط حساس همه باید در کنار هم برای گذر از وضعیت کنونی دست به دست هم دهند تا با کمترین مشکل این موضوع مدیریت شده و به اتمام برسد.

وی با انتقاد از انتشار برخی اخبار و شایعات مربوط به کرونا در فضای مجازی، تاکید کرد: دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی در این زمینه وارد عمل شده و با همکاری پلیس فتا با مخلان امنیت روانی و سلامت روانی جامعه به شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.