محمدرضا زنوزی با انتشار جوابیه ای برای حسین کلانی یکی از پیشکسوتان تیم تهرانی، افزوده است: فوتبال امروز را اگر از منظر اجتماعی و جامعه‌ هواداری بخواهیم بررسی کنیم، ‌ دیگر آن فوتبال دهه‌ چهل، پنجاه و شصت نیست که همه‌ کشور عموماً هوادار دو تیم قرمز و آبی پایتخت بودند و امروزه قطب‌های دیگری نیز در فوتبال ایران به وجود آمده است؛  به‌عبارتی‌ فوتبال از حالت دو قطبی قرمز و آبی پایتخت در آمده است.

وی خاطرنشان کرده است: متأسفانه برخی از اهالی فوتبال که مسوولیتی نیز در حوزه‌های مختلف ورزش دارند و تعصب خاصی نیز به این دو قطب سابق داشته و دارند، نمی‌ توانند قبول کنند که قطب‌های دیگری نیز در این فوتبال به وجود آمده و آن‌ها نیز در این فوتبال حق و حقوقی دارند و برای فوتبال هزینه می‌کنند.

وی اضافه کرده است: این تعصب باعث می‌شود که حقوق باشگاه‌های شهرستانی که حتی برخی از آن‌ها با هزاران مشکل اقتصادی تیم خود را اداره می‌کنند و هواداران آن‌ها نیز با هزاران مشقت و با تعصبی خاص در سرما و گرما تیم خود را حمایت می‌کنند، عمداً و یا سهواً پایمال شود و از بین برود که این رفتارها باعث بی‌انگیزگی و سرخوردگی هواداران عزیز و حتی بازیکنان آن تیم‌ها شده و حتی گاهی بازیکنان نیز اعتماد به‌ نفس خود را از دست می‌دهند و تمام زحماتشان پایمال می‌شود.

زنوزی با اشاره به اینکه آذربایجانی ها حداقل در دو و یا سه قرن اخیر چه رشادت‌هایی برای پاسبانی و حفاظت از خاک و ناموس خود و ایران عزیز انجام داده و دست بیگانگان را از کشور عزیزمان بریده‌اند و همیشه برای ایران جان‌فشانی کرده‌اند که نمونه آن‌ها در تاریخ ذکر شده است؛  ادامه داده است: از ستارخان و باقرخان تا باکری‌ها در عصر معاصر را می‌توان نام برد که البته ما معتقدیم تمام اقوام در جای جای کشور برای نام، خاک و ناموس کشور در زمان‌ها و شرایط مختلف این‌گونه بوده‌اند و نباید آن‌ها را از یاد برد.

وی با اشاره به اینکه هر وقت از ناعدالتی‌های فوتبالی شکایت می‌کنیم یک عده خاص، ما ترک‌زبان‌ها را به آنچه نیستیم متهم می‌کنند و تهمت‌های ناروائی می‌زنند، اظهار کرده است: این افراد سعی می‌کنند با این قبیل اتهامات بحث را به بیراهه ببرند تا ما به دنبال احقاق حقوق خود نباشیم.

زنوزی خاطرنشان کرده است: در بین هر قوم در هر منطقه‌ای از ایران شاید یک عده‌ خاص باشند که عقاید و منافع متفاوتی از اکثریت داشته باشند و کارهایی انجام دهند که بر ضد منافع جمع باشد، ولی این امر در بین هواداران تراکتور و ترک‌زبان‌ها قطعاً کمتر از یک‌ دهم درصد است و بارها و بارها توسط خود ترک‌ها این عده‌ کم محکوم شده‌اند.

وی خطاب به کلانی نوشته است: آذربایجانی‌ها همیشه به ایران عزیز وفادار بوده اند و هیچ‌ زمانی در هیچ برهه‌ای خیانتی به کشور نکرده‌اند و همیشه قانونمند بوده و هستند، به تمامی اقوام و زبان رسمی کشور احترام گذاشته‌اند و با وجود اینکه جمعیت ترک‌ها از تمام اقوام کشور بیشتر است، ولی با کمال احترام زبان فارسی را زبان رسمی کشور قبول کرده‌اند.

زنوزی اضافه کرده است: فرمایش حضرتعالی را از بابت اینکه «تحقیر کردن خوب نیست»، قبول دارم و بنده نیز با شما موافق هستم و باید بپذیریم که در یک خانواده، فرزند کوچک از والدین فرزندان بزرگتر، ادب و معرفت را یاد می‌گیرد،  لذا باشگاه‌های بزرگ‌تر را می‌توان در فوتبال برادر بزرگ نامید و فدراسیون و وزارت ورزش نیز پدر و مادر این فوتبال، پس مشکل باید از آنجا اصلاح شود.

وی ادامه داده است: ای‌ کاش شما و امثال شما همچون استاد دهداری معلم بزرگ اخلاق، در این فوتبال می‌بودید و نمی‌گذاشتید که سرانجام فوتبال ما این‌گونه باشد و باید قبول کنیم که مدیریت‌ مبتنی بر «تکیه بر صندلی به هر قیمتی»  فوتبال ما را نابود کرده است و مدیران فوتبالی در این کشور اکثراً نه مدیران تخصصی بوده‌اند و نه تخصص مدیریت را داشته‌اند تا بتوانند این صنعت عظیم برنامه‌ریزی مدون داشته و مدیریت نمایند و نگذارند از ریل خارج شود.

زنوزی نوشته است: لطفاً با ادبیات فوق‌العاده خود به آن عده که برای یک جام فلزی برنامه‌ریزی و مهندسی می‌کنند و حقوق دیگران را زیر پا می‌گذارند، بفرمایید که به‌ اندازه یک‌ لحظه وجدان درد داشته باشند، نه این فوتبال ارزش آن را دارد و نه این دنیا ارزش آن را دارد تا خود را هم در این دنیا و هم در آخرت تباه کنیم؛ به آن عده‌ای که در مسند قضاوت چه در داخل میدان فوتبال و چه در کنار میدان و چه در کمیته‌های تخصصی مختلف فدراسیون نشسته‌اند، بفرمائید که قضاوت خود را خارج از تعصبات رنگی انجام دهند.

مالک باشکاه تراکتور با قدردانی از توصیه های کلانی، یادآور شده است: مصاحبه‌ شما برای بنده درس اخلاق بود و بابت آن از شما صمیمانه تشکر می‌کنم و خدا را شکرگزار هستم که شما را بر سر راه بنده قرار داد تا در آینده‌ کاری خود از نصایح شما استفاده کنم .

به گزارش ایرنا، اظهارات اخیر مالک باشگاه تراکتور درباره اصالت نام پرسپولیس و نیز جانبداری فدراسیون فوتبال از دو تیم پایتخت موجب واکنش تعدادی از مدیران و پیشکسوتان فوتبال این دو تیم شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.