حمید شکری روز چهارشنبه در نشست کمیسیون نظارت شهرستان افزود: در راستای پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی، نظارت اکیپ های نظارتی تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت و نیز اتاق اصناف به صورت مستمر انجام می شود.

وی ادامه داد: در این راستا،  با متخلفان از جمله گرانفروشان و احتکار کنندگان مواد بهداشتی و غذایی برخورد قاطع شده و در صورت لزوم به مردم معرفی خواهند شد.

کارگران فصلی در مراغه پایش بیماری کرونا می شوند

شکری اضافه کرد: در مناطق روستایی و با همکاری بهورزان خانه های بهداشت و نیز دهیاری ها، پایش بیماری کرونا از کارگران فصلی و مسافران غیربومی ساکن در این مناطق انجام شود.

وی گفت: همچنین در راستای پیشگیری از بروز هرگونه مشکلات بهداشتی، مراکز عرضه قلیان در مناطق شهری و روستایی و نیز جمعه بازار تعطیل خواهد بود.

رییس اتاق اصناف مراغه نیز در این جلسه گفت: براساس ابلاغیه صادر شده از سوی اتاق اصناف،  دستور بسته شدن قلیان سراها و ممنوعیت عرضه هرگونه قلیان در رستوران و سفره خانه ها صادر شده و با متخلفان در این مورد برخورد قانونی خواهد شد.

سعید معصومی در مرود دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز،  افزود: این افزایش به لیل تعطیلی برخی از بازارهای دواب منطقه و در راستای پیشگیری از احتمال شیوع بیماری کرونا بوده است.

وی ادامه داد: با وجود برخی مشکلات موجود، نظارت مستمری بر عرضه مواد بهداشتی از جمله در واحدهای صنفی و نیز داروخانه ها انجام و با برخی از آنها نیز برخورد قانونی شده است.

رییساداره تعزیرات حکومتی مراغه نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون از مجموع ۵۱۷ پرونده ارسالی از سوی اداره صنعت و معدن و تجارت در زمینه تخلفات واحدهای صنفی، ۵۱۴ پرونده مختومه و حکم صادر شده است.

منصوری افزود: در راستای نظارت بر بازار، با یک واحد عرضه کالای بهداشتی به دلیل احتکار برخورد قانونی شده و حدود یک هزار لیتر الکل احتکار شده کشف و توقیف شده است.

وی اضافه کرد: برخورد با سودجویان از رویکردهای تعزیرات حکومتی بوده و این اداره در کنار نیروی انتظامی، اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت تلاش شبانه روزی می کند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.