سرهنگ رمضان اللهوردیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فرد یا افرادی در یکی از خانه های کلنگی محلات شهر در زمینه استخراج ارز دیجیتال با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق،  موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره برق، اقدام به شناسایی این محل کرده و در بازرسی از آن تعداد ۱۲ دستگاه ماینر قاچاق غیرمجاز به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیون تومان کشف و توقیف شد.

اللهوردیان اضافه کرد: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف بالای برق داشته از این رو، برخی افراد سودجو اقدام به فعالیت با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق می کنند که در این راستا، پلیس با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

میزان مصرف برق در مراغه از ۹۳ مگاوات در سال ۹۶ به ۱۲۱ مگاوات در سال ۹۷ رسید که بخشی از این جهش قابل توجه مربوط  به فعالیت های دستگاه های استخراج ارز دیجیتال است

به گفته حمید شکری فرماندار مراغه،  با توجه به رونق کسب و کارهای دیجیتال، هم اکنون بین پنج تا ۱۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان فعال بوده و براین اساس باید نظارت های قانونی بر این فعالیت ها انجام شود ...

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.