داود گرشاسبی روز دوشنبه در مسجد جامع شهر کشکسرای به مناسبت دهه فجر ضمن اشاره به مشکلات مطرح شده از طرف اهالی کشکسرای خاطرنشان کرد: مشکل جاده ترانزیتی این شهر در جلسه شورای ترافیک شهرستان مرند مورد بررسی قرار گرفته و در حال مطالعه برای انجام کار کارشناسی هستیم. 

فرماندار ویژه مرند اضافه کرد: طرح آسفالت ریزی و زیرسازی جاده ترانزیتی کشکسرای نیز در دست پیمانکار است و با مناسب شدن شرایط آب و هوایی اقدام خواهد شد. 

وی افزود: برای معرفی بهتر و متمایز «کشکسرای» باید به ورودی شهر توجه شود و با نصب اِلمان های مخصوص آن شهر، حس تازه ای به مسافران در بدو ورود داده شود. 

گرشاسبی با اشاره به اینکه شهر کشکسرای پتانسیل و قابلیت های ویژه ای برای توسعه دارد گفت: با بررسی های صورت گرفته و مراجعه هیاتی از وزارت کشور، کشکسرای در آینده نزدیک به بخش تبدیل خواهد شد .

وی به سه اقدام اساسی در شهرستان مرند در محدوده کشکسرای اشاره کرد و گفت: از جمله آنها، ایجاد پارک لجستیک منطقه کشکسرای است که مطالعات انجام آن با وجود ۱۰ هزار دستگاه کامیون کشنده با گردش مالی ۳۰۰ میلیارد تومان صورت گرفته است. 

فرماندار مرند افزود: برای احداث این پارک به دنبال سرمایه گذار هستیم و برخی مذاکرات نیز در این خصوص انجام شده است. 

وی در ادامه با اشاره به طرح احداث مزرعه نیروگاه خورشیدی گفت: مزرعه نیروگاه خورشیدی در یکی از مناطق بکر شهر کشکشرای ساخته می شود.

گرشاسبی با بیان اینکه وجود شهرک های صنعتی، سرمایه بزرگی برای آن منطقه است، اظهار داشت: تمام زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی شماره ۲ مرند که خود ثروت بزرگی است، فراهم شده که باید ضمن حمایت از آن، صنایع خود را به سمت شهرک هدایت کنیم. 

وی تشریح کرد: باید با وحدت و همدلی به توسعه شهر توجه کرده و علاوه بر جذب سرمایه گذار، خود نیز سرمایه گذاری نماییم. 

کُشکسَرای یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که با بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان مرند قرار دارد.

کشکسرای در ۱۵ کیلومترشهرستان مرند به عنوان یکی از باغ شهرهای ایران دارای موقعیت ارتباطی بالا و دروازه آذربایجان شرقی به اروپا محسوب می‌شود و آخرین شهر استان در مسیر اروپا و نزدیک‌ترین شهر استان به مرز ترکیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.