به گزارش خبرنگار مهر، پورمحمدی ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند که با حضور رفیعی پور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، فرماندار ویژه مرند، امام جمعه مرند و جمعی از مسنولان استان و شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از دلایل وقوع انقلاب اسلامی در کشور این بود که ما در کشوری زندگی می‌کردیم که در همه عرصه‌ها وابسته به خارج بود، وقتی انقلاب شد ۵۰ هزار مستشار خارجی از این کشور فرار کردند، همه شئونات کشور ما در دست بیگانگان بود.

وی افزود: کشوری که برای حداقل نیازهای صنعتی وابسته بود، امروز در همه عرصه‌های نظامی، نانو تکنولوژی و هسته‌ای با کشورهای پیشرفته دنیا مسابقه می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: میزان صادرات استان آذربایجان شرقی ۲ برابر افزایش پیدا کرده و میزان صادرات از ۲ میلیارد در ۹ ماه گذشته به ۲ و نیم میلیارد دلار رسیده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تبریز ۸۰۰ سال پیش دانشگاه ربع رشیدی داشته است، تاکید کرد: این منطقه و مردم و این سرزمین چه پتانسیلی در گذشته داشته است اما مدتی ما را از گذشته درخشان مان منقطع کرده اند، چون می‌خواهیم به اصل خود برگردیم ما را تحت فشار گذاشته و تحریم کرده اند.

به گفته نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی، تحریم اقتصادی آخرین حربه دشمن است که اگر این دوره را نیز پشت سر بگذاریم آمریکا هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

وی تاکید کرد: ما آموخته ایم که روی پای خود بایستیم، ۴۰ سال سختی‌ها را کشیده ایم که روی پای خود ایستاده و استقلال خود را حفظ کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین وظیفه ما اقتصاد مقاومتی است، گفت: ما به قله پیشرفت نزدیک تر شده ایم، تحریم‌های اقتصادی درست است که ما را به سختی انداخته اما ۶۰ درصد قطعات وارداتی را امروز در داخل تولید می‌کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: اگر توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی را در ۱۰ سال گذشته جدی گرفته بودیم امروز وضعیت بهتری داشتیم.

گفتنی است، مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال در شهرستان مرند به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.