به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم صبح روز جمعه در جمع اساتید و فعالین فضای مجازی سراج در استان گفت: امروزه جریان سازی، کلید اصلی مقابله با دشمن است و باید با قوی شدن در فضای مجازی، در برابر دشمن ایستادگی کرد.

نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی گفت: ۱۹ بهمن، روز نیروی هوایی ارتش است؛ حرکتی که نیروی هوایی در سال ۱۳۵۷ انجام داد، کمر طاغوت شکسته شد برای اینکه رژیم به ارتش خصوصاً نیروی هوایی امید بسته بود.

وی افزود: نیروی هوایی در جنگ و بعد از آن نشان داد که شایستگی حمایت امام راحل را داشته است.

وی بیان کرد: در اولین روز بعد از جنگ، ۱۴۰ فروند هواپیما قلب بغداد را بمباران کرده بودند.

امام جمعه کلانشهر تبریز ادامه داد: برای تحقق عدالت، باید با فقر مبارزه کرد اگر فقر وجود داشته باشد امکان اجرای عدالت وجود نخواهد داشت.

وی افزود: مبارزه با فساد باید محور کاری افرادی قرار گیرد که به دنبال ایجاد عدالت هستند؛ مبارزه با تبعیض نیز از دیگر راه‌هایی است که باید برای اجرای عدالت انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: داشتن کار فکری و مطالعاتی، گفتمان سازی، اصلاح فرهنگ عمومی در ارتباط با عدالت خواهی، اصلاح سیاست‌ها، مطالبه گری از راه منطق و اصول را از جمله اقداماتی دانست که برای تحقق عدالت بایستی انجام گیرد.

وی افزود: تذکر به مسئولان، یکی دیگر از اقداماتی است که برای عدالت خواهی باید انجام دهیم البته تذکر به مسئولان در مرحله اول باید از روی خیرخواهی باشد بعد از به دست نیامدن نتیجه، خیرخواهی تبدیل به مطالبه گری جدی خواهد شد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: در این رابطه می‌توان عدالت را با عدالت اقتصادی مرتبط ساخت؛ در بحث اقتصاد، محور کار باید همان اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری باشد.

وی افزود: در بحث عدالت اقتصادی باید رونق تولید داخلی، ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی، دور نگه داشتن اقتصاد از دولتی شدن و واگذاری به کسانی که اهلیت دارند، جلوگیری از اسراف، ورود بانک‌های کشور برای سرمایه گذاری افرادی که اهل سرمایه گذاری هستند را مد نظر قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم ادامه داد: در رابطه با عدالت اقتصادی، باید وابستگی خود را به نفت کاهش دهیم.

وی افزود: مخاطب گام دوم انقلاب، تمام مردم ایران است اما مخاطب اصلی، جوانان کشور این مرز و بوم است.

امام جمعه کلانشهر تبریز بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، منشور ۴۰ سال آینده و نقشه راه نظام است؛ همه به خصوص دانشگاه‌ها نقش مولد را باید در این راه داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: رسانه‌های نوین، مهمترین ابزار گفتمان سازی به شمار می‌روند و فضای مجازی برای گفتمان سازی در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب به اقدامات رسانه‌ای و هنری باید توجه جدی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: گفتمان‌های ماندگار برآمده و مرتبط با دغدغه و مسئله‌های جامعه می‌باشند و این بیانیه قابلیت مباحثی را در ذیل عدالت، مبارزه با فساد، بهبود وضعیت اقتصادی و گسترش معنویت و اخلاق دارد که باید مورد توجه مضاعف نخبگان علمی و مسئولین قرار گیرد.

وی گفتمان سازی در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب را نوعی فرهنگ سازی در ابعاد گسترده دانست و بیان کرد: فرهنگ امری نیست که به راحتی بتوان آنرا تغییر داد بلکه فرهنگ در بستر اجتماع تغییر می‌یابد.

امام جمعه کلانشهر تبریز، خاطر نشان کرد: گفتمان سازی اقدام کوتاه مدتی نیست بلکه میان مدت است و باید بسیج رسانه برنامه ریزی دقیقی در گفتمان مربوطه انجام بدهد و دیگر سازمان‌ها نیز از آن بهره بگیرند.

وی نقش فضای مجازی در این رابطه را تأثیر گذاشت معرفی و خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر ایران وارد شرایط دشواری از نبرد امنیتی شده است که فضای مجازی یکی از جبهه‌های فعال و اثرگذار آن است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اکنون ما در شرایط جنگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی قرار گرفته‌ایم و باید در مقابل مشکلات ایستادگی کرد که لازمه این ایستادگی، مجاهدت‌های مسئولان و فعالیت‌های آتش به اختیار جوانان ایران اسلامی است.

وی با اشاره بر جذب جوانان و دوری از کج سلیقگی و تنگ نظری ادامه داد: ما به جوانان محتاج هستیم و نباید آنها را از دست بدهیم.

وی بیان کرد: شاهد رشد حضور جوانان و نوجوانان در نماز جمعه هستم و بسیار زیاد است که نباید رها شود.

وی ادامه داد: در کنار جنگ امروز، فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی و سواد رسانه‌ای باید در سطح جامعه نهادینه شود و یک ضرورت نیز در جامعه شمرده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: اطلاعات کم کاربران و گستردگی فضای مجازی موجب سو استفاده گسترده از سوی افراد سودجو می‌شود که فعالان فضای مجازی باید با روشنگری، جلوی این امر را بگیرد.

وی بیان کرد: یکی از ضروری‌ترین نیازها در عرصه فضای مجازی، تولید محتوای فاخر و اثرگذار است.

وی ادامه داد: فعالیت هماهنگ و جبهه‌ای دشمنان در عرصه فضای مجازی، آنها را منسجم کرده و اکنون جهان اسلام با جبهه‌ای هماهنگ از دشمنان فضای مجازی مواجه شده است.

امام جمعه تبریز گفت: امروز راهکار با دشمن، قوی شدن در فضای مجازی است؛ امروزه در فضای مجازی، اقدام به یأس نسبت به آینده را انجام می‌دهند و آینده سیاهی را ترسیم می‌کنند.

وی، جربان سازی را کلید اصلی مقابله با دشمن مطرح کرد و افزود: یکی از راه‌های قوی بودن در فضای مجازی، جریان‌های حساب شده‌ای را به راه انداخته و عرصه را بر دشمنان تنگ کنیم.

وی افزود: هر زمان که صحبت از پیشبرد اهداف انقلاب به میان می‌آید باید پای کار باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: با توجه به مسائل اخیر و حساس کشور، باید به دنبال اشاعه فرهنگ قوی باشیم و در بین اقشار جامعه دنبال کنیم.

وی در پایان افزود: بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را باید جدی گرفت؛ دشمن در تلاش است تا انتخابات در ایران کاهش یابد و در صدد هستند تا مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند ا گر چه مردم ما مردم خوبی هستند و هر کجا احساس کنند که دشمن در حال توطئه است بیشتر وارد میدان می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.