غلامرضا رسول زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نیروهای راهداری ۲۶ مسافر را نیز در راهدارخانه ها اسکان داده اند، افزود: بیش از ۶۲ هزار کیلومتر- باند از راه های استان در بارش های زمستان سال جاری توسط گروه های راهداری برف روبی و نمک پاشی شد.

وی اظهار داشت: در عملیات راهداری زمستانی و در بارش های سالجاری برای جلوگیری از لغزندگی و یخبندان راه های استان حدود ۱۵ هزار تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، تعداد ماشین آلات سبک و سنگین درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۴۶۶ دستگاه اعلام کرد و گفت: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

رسول زاده، با اشاره به فعالیت یک هزار و ۱۶۹ نفر در عملیات راهداری زمستانی و برف روبی راه های ارتباطی استان، ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد اقدام به خدمات رسانی به مترددین جاده ها کرده است.

وی یادآوری کرد: تلفن گویای ۱۴۱ راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی برای مسافران و رانندگان است.

 آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.