ساسان فرشی حق رو، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا و رد خبر فوق به صورت قاطع، افزود: در طول سال نمونه برداری های مختلفی از واحدهای تولیدی لبنیات و شیر پاستوریزه استان از سوی کارشناسان این اداره کل انجام شده و در این نمونه ها تاکنون سم آفلاتوکسین مشاهده نشده است.

وی با اشاره به نظارت های سازمان های مختلف مانند سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد بر تامین مواد اولیه و روند تولید کارخانجات مواد غذایی و لبنی، اظهار داشت: آخرین مورد نمونه برداری از کارخانجات لبنی استان حدود ۱۵ دی انجام شده و برای اطمینان بیشتر دوباره از تمام تولیدات این کارخانجات نمونه برداری می شود.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: مواد لبنی و شیرهای پاستوریزه در کارخانجات استان مطابق استانداردهای ملی تولید شده و سالم هستند و امکان آلودگی آن ها وجود ندارد.

فرشی حق رو، با تاکید بر اینکه در مواد لبنی و شیرهای پاستوریزه تولیدی کارخانجات استان هیچ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: مردم به شایعات توجه نکرده و با اطمینان خاطر مواد لبنی و شیرهای پاستوریزه کارخانجات استان را مصرف کنند.

وی یادآوری کرد: انتشار این گونه اخبار برنامه ریزی شده بوده و برخی افراد ناآگاه نیز با دامن زدن به آن ها موجب تشویش اذهان عمومی می شوند و به عنوان عامل دشمن عمل می کنند.

فرشی حق رو، ادامه داد: متولیان امر تلاش می کنند با نظارت بر فعالیت کارخانجات تولید مواد غذایی و لبنی استان، محصولات بهداشتی، سالم و استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.