اروجعلی علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: تمام راه‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها امکان‌پذیر است .

وی افزود: راه ۴۰ روستا در شهرستان میانه،​ ۳۵ روستا در شهرستان هشترود، شهرستان‌های مراغه و بستان‌آباد هر کدام ۱۰ روستا و در شهرستان کلیبر، آذرشهر، اسکو، عجب‌شیر و ملکان هر کدام بین سه تا یک روستا بسته است.

علیزاده با بیان اینکه امروز بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد از راه‌های روستایی بسته شده، بازگشایی شود، گفت: با توجه به ادامه‌دار بود بارش‌ها در استان، دوباره شاهد بسته شدن راه‌های روستایی خواهیم بود.

وی ارتفاع بیشترین برف در سطح استان را مربوط به چاراویماق و عجب‌شیر با ۲۵ سانتیمتر اعلام کرد و افزود: کولاک شدید در شهرستان اهر منجر به برف با ارتفاع ۱۲ سانتیمتری شده است و در آزاد راه تبریز- زنجان، هشترود و آذرشهر نیز ارتفاع برف تا ۲۰ سانتیمتر و در شهرستان‌های مراغه، هریس و میانه تا ۱۵ سانتیمتر و سراب و اسکو به ترتیب با ۱۰ و ۷ سانتیمتر می رسد.

مدیرکل راهداری و حول و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از هموطنان خواست تا قبل از هرگونه تردد و مسافرت بین شهری، ​آخرین وضعیت جاده‌ها را از طریق شماره تماس سه رقمی ۱۴۱ اداره کل راهداری استان استعلام کنند تا سفری ایمن و بدون حادثه داشته باشند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر جاده است که ۱۰ هزار کیلومتر آن راه روستایی و ۴ هزار کیلومتر نیز راه‌های اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.