حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در دانشگاه تبریز تاکید کرد: انتقام مقاومت و انتقامی که امروز برای شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مطرح می‌کنیم، باید دامن صهیونیست‌ها را هم بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت اسلامی و سیدالشهدای جبهه مقاومت اسلامی است که فرزندان جبهه انقلاب اسلامی را در کشورهای مختلف تربیت کرد و امروز هر نیروی مجاهد و مقاومی که در هر جای منطقه می‌بینیم، تحت تاثیر مجاهدت‌های این سردار بزرگ اسلام است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سردار قاسم سلیمانی در خدمت رسانی به مردم همیشه پیشگام بود، بیان کرد: شاید کم‌تر کسی بداند که راه اندازی و توسعه مواکب اربعین حسینی مخصوص این شخصیت بزرگ و اجتماعی بود و دستور مستقیم او برای ورود موکب های اربعین حسینی به مناطق سیل زده در سیل فروردین سال  جاری، هرگز فراموش نمی‌شود.

وی با بیان این که احتمال دارد عامل اصلی ترور شهید سلیمانی اسراییل پلید باشد، افزود: با توجه به پرواز شهید سلیمانی از سوریه به عراق، رهگیری مسیر این پرواز توسط صهیونیست‌ها بسیار محتمل است، ولی آمریکا و ترامپ که نوکران صهیونیسم جهانی هستند، خواستند خودشان را با این ترور مطرح کنند.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: با اقتدا به رهبر حکیم انقلاب اسلامی باید هجمه‌های تبلیغاتی و تحلیلی‌مان به سمت آمریکا و به سمت صهیونیسم و ارتجاع منطقه برود.

وی تاکید کرد: شایسته است که در کنار سوگ و عزاداری فقدان این بزرگ مرد اسلام و ایران، وجه حماسی شهادت نیز مطرح و برجسته شود و مراسم آن شهید، پایگاه اظهار برائت و نفرت ملی و جهانی علیه آمریکا و صهیونیسم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فضاسازی‌ها برای  تشدید اختلافات ساختگی در میان ملت برادر ایران و عراق باید فرصت توطئه را به دشمنان نداد.

وی تاکید کرد: در مراسم این شهید بزرگوار به همراهی و نقش حشدالشعبی و شهید ابولمهدی المهندس و دیگر همراهان ایرانی و عراقی که در نجات عراق از چنگال تکفیری‌ها نقش داشتند، نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه دشمنان سعی دارند انتصاب سردار قاآنی را کم رنگ جلوه دهند، متاسفانه ما هم درتبلیغاتمان به این نکته توجه نداریم، آن‌ها می‌خواهند نشان دهند که سردار قاآنی دیگر سلیمانی نیست، از این رو همه مردم باید از این شخصیت، حمایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار امروزشان با مردم قم، اظهار کرد: اخلاص سردار سلیمانی بود که پیر و جوان و کودک و بزرگ را به مراسم تشییع کشاند، این شهید بزرگوار در مسایل داخلی کشور، اهل حزب و جناح نبود، اما به شدت انقلابی بود و انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی او محسوب می شد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سردار سلیمانی به کمک ملت‌های منطقه، توانست نقشه‌های شوم و نامشروع آمریکا را در منطقه غرب آسیا خنثی کند، خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش می‌کرد فلسطین را ضعیف نگه دارد و عراق را مانند رژیم سعودی وابسته کند.

وی متذکر شد: آمریکایی‌ها اصرار دارند، فساد و ویرانگری را در جمهوری اسلامی ایران هم داشته باشند و مذاکره و پشت میز نشستن‌ها مقدمه دخالت و حضور آن‌ها است و نباید فریب بخوریم و دنبال مذاکره و صحبت برویم.

امام جمعه تبریز اظهار امیدواری کرد: با دقت و هوشیاری و حفظ وحدت و تبعیت کامل از فرامین مقام معظم رهبری، راه این شهید بزرگوار ادامه یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.