لیلی اورنگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت چدن، آهن و فولاد ، سوخت های معدنی روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، مواد پلاستیکی واشیای ساخته شده از این مواد ، میوه های خوراکی ، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد،  مس و مصنوعات مسی، شیشه و مصنوعات شیشه ای، ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزاء و قطعات آنها، فرآورده های غلات و کاکائو و فرآورده های آنها بیشترین کالاهای صادر شده از گمرکات استان می باشد. 

وی افزود: این محصولات بیشتر به کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، چین، افغانستان، پاکستان، بلغارستان و ایتالیا صادر شده است.

اورنگی اظهار کرد: در ۹ ماهه سالجاری سالجاری حدود ۹۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار از گمرک تبریز  صادر شده است که از لحاظ وزنی و ارزش دلاری در رتبه اول بین گمرکات استان قرار گرفته است.

دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی آذربایجان شرقی افزود: در ۹ ماهه سالجاری حدود ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است. 

اورنگی با بیان اینکه این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و دلاری به ترتیب ۷۲ و ۲۹ درصد افزایش داشته است، گفت: توتون و تنباکو ، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، اجزاء و قطعات آنها ، گوشت و احشای خوراکی ، کاغذ و مقوا ، چدن آهن و فولاد ،  مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد ، ماشین آلات و دستگاههای برقی ،کاکائو و فرآورده های آن ، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب و خمیر چوب بیشتر کالاهای وارداتی بوده است.

 وی اعلام کرد: عمده واردات به ترتیب از کشورهای ترکیه،  امارات متحده عربی، آلمان، چین، گرجستان، ژاپن، ایتالیا، اسپانیا، روسیه و جمهوری کره  بوده است. 

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی اظهار کرد : درآمدهای وصولی گمرکات استان در ۹ ماهه سالجاری افزون بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۵  درصد افزایش داشته است .

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی درمراغه، خداآفرین و نوردوز همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.