علی پاشایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارگاه های غیرمجاز بسته بندی که بدون نظارت بهداشتی، در یکی از روستاهای شهرستان اقدام به درج تاریخ تولید و انقضا بر روی تخم مرغ می کردند، از سوی بازرسان این اداره و با همکاری نیروی انتظامی شناسایی و با دستور مقام قضایی پلمب شدند.

وی با بیان اینکه در این راستا نیز افراد متخلف فعال در این کارگاه ها به مراجع قضایی معرفی شدند ادامه داد: ۲ دستگاه پرینتر تاریخ زن نیز از این کارگاه ها کشف و ضبط شد.

پاشایی اضافه کرد: حدود ۶ تن تخم مرغ فاقد نشانه جهت نمونه برداری و تعیین تکلیف نهایی بهداشتی توسط بازرسان کشف و توقیف شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و ضوابط بهداشتی توسط واحدهای تولیدی گفت:  تخم مرغ های تولید شده  به منظور اطمینان از سلامت و تازگی، باید دارای نشان تولید کننده و تاریخ تولید و انقضا باشند.

وی افزود:  تخم مرغ های بهداشتی باید دارای تاریخ تولید و انقضای یک ماهه و نیز مشخصات تولید کننده بوده و در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد در واحدهای بسته بندی نگهداری شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت و تولید سالانه ۲۳ هزار تن تخم مرغ از قطب های تولید تخم مرغ در شمالغرب کشور بوده و در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.