امیر فرزاد اسماعیلی با حضور در نماز جمعه تبریز و در سخنرانی پیش از خطبه ها، بصیرت را بهترین گزینه برای مقابله با آفات دانست و افزود: ما باید همانند شهدا که به موقع آفت ها را شناخته و زدودند، لحظه شناس باشیم.

وی با بیان اینکه بینایی دل، زیرکی و لحظه‌شناسی برای آرامش فردی و آرامش روان اجتماعی و مقابله با نفوذ دشمن بسیار کارساز است،راظهار کرد: بصیرت اشکال گوناگونی دارد؛ بصیرت فردی و اعتقادی یعنی فهم و درک و شناخت هر فردی از وقایع و انتخاب بهترین گزینه؛ ما مانوس با بصیرت فردی و اعتقادی هستیم که نمونه آن شهدا، جانبازان و نسل اول و دوم انقلاب هستند که فرصت را غنیمت شمارده و به انحراف نرفتند. 

 دستیار فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بصیرت اجتماعی، تجمیع تمام بصیرت فردی در یک جامعه است و همگان می‌دانید بالاترین قدرت در هر کشوری از آن ملت است که برخی‌ متوجه این قدرت ملی نمی‌شوند، ولی در جمهوری اسلامی ایران، قدرت ملت، بالاترین قدرت می‌باشد. 

وی ۲۲ بهمن را یکی از این مصادیق بصیرت دانست و افزود: است. رهبر معظم‌ انقلاب در ۱۹ بهمن سال گذشته، جمله زیبایی فرمودند که امسال ۲۲ بهمن تماشایی خواهیم داشت، به طوری که در کل دنیا  هیچ کسی جز ایران تجربه نکرده است که رهبر، رئیس جمهوری چنین جمله‌ای را به صورت خبری مطرح کرده و سه روز بعد زن و مرد، کودک و جوان بصیرت خود را بدون هیچ دعوت‌نامه‌ای به نمایش بگذارند. 

وی روز قدس را تبلور دیگر بصیرت اجتماعی برشمرد و گفت: ۹ دی کشور و ۸ دی آذربایجانی‌ها از روزهای بصیرتی است که پاسخ کوبنده‌ای به دشمن داد. 

مشاور و دستیار فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به بصیرت علمی گفت: پشتوانه اصلی این بصیرت در کشور رهبر معظم هستند، به طوری که جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب همانند نسل اول و دوم لحظه‌شماری و دانش‌افزایی کردند و دشمن چون چشم دیدن آن را ندارد، دانشمندان ما را ترور می‌کند و در مجامع بین‌المللی صحبت از دفاع از علم و حقوق بشر می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه بصیرت نظامی و امنیتی از دیگر بصیرت‌های مهم است،افزود: خطوط این بصیرت به صورت کلی مشخص است، وقتی ریگی در سال ۸۸  دستگیر شد، ساعت ۱۲ نیمه شب بود و یک بصیرت منجر شد تا با وجود نپذیرفتن خلبان، یک ساعت و  ۱۵ دقیقه این هواپیما در آسمان ایران در حال چرخش باشد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.