محمد محمدپور، روز پنجشنبه در دومین جلسه کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی با اشاره به اهمیت رونق اقتصادی در حوزه‌ فرهنگ و هنر و کسب و کارهای فرهنگی، افزود: وجود این شاخص ها در تولید محتوا موجب می شود تا مخاطب جذب و اقناع شود.

وی اظهار داشت: در دستورالعمل این کارگروه که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی رسیده بر لزوم هم افزایی و توسعه ظرفیت‌های استانی برای گسترش و توسعه و تعمیق محتوا و خدمات فرهنگی و هنری ایرانی اسلامی سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی تاکید شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برای بهره گیری از یک فضای مجازی سالم، مفید و ایمن که هم راستا با سیاست کلان دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد نیاز به طراحی و پیشبرد برنامه‌های مختلف است.

محمدپور، برداشتن گام های مناسب برای تولید محتوای سالم در فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: باید در این فضا تدابیر و ایمنی لازم و همچنین تعامل چندجانبه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی از ظرفیت بی‌انتهایی در حوزه‌ فرهنگ و هنر برخوردار است و می‌تواند محتوای مطلوبی را تولید کند، یادآوری کرد: هدف این کارگروه سیاست گذاری در حوزه‌ تولید محتوا برای فضای مجازی است و در این راستا باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره‌مند شد.

محمدپور، بر لزوم بهره‌مندی از توانمندی و ظرفیت شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و افزود: مصوبات شورای عالی فضای مجازی و هر تصمیمی که در این شورا گرفته شود به منزله قانون است و باید دستگاه ها این مصوبات را اجرا کنند.

دومین جلسه کارگروه استانی هماهنگی،حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی با حضور دستگاه های عضو این کارگروه تشکیل شد و سیاست‌گذاری برای تولید محتوا به عنوان هدف اصلی این کارگروه به تصویب رسید.

مقرر شد اعضای کارگروه ماموریت‌های سازمانی‌، امکانات و بسترهای موجود در تولید محتوا و آسیب های اولویت دار استان در حوزه فضای مجازی را احصا و به دبیرخانه اعلام کنند.

با توجه به ظرفیت بالای شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شد محتوا و دستور کار این کارگروه جهت کاریردی شدن به این شورا ارجاع داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.