علی الهیار ترکمن روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دبیرستان ماندگار طالقانی تبریز با بیان اینکه توسعه خدمات آموزشی تنها کافی نیست بلکه ارائه خدمات کیفی نظام آموزشی فراگیر مهم است، اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی فقط به معنای آموزش دادن به لازم التعلیمان نیست بلکه ارایه کیفیت آموزشی هدف اصلی است.

وی افزود: با وجود توسعه فناوری کیفیت در مدرسه هنوز هم پابرجاست زیرا مدرسه پایگاه اصلی محسوب می‌شود که باید همه این موضوعات در طراحی و نوسازی مدارس مدنظر قرار گیرد.

الهیار با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش ما یک نقیصه داشت و تنها عوامل نرم افزاری کیفیت مورد توجه قرار می گرفت، خاطرنشان کرد:  ما باید به سخت‌افزار نیز توجه کنیم.

وی با تاکید بر تغییر نقشه تیپ مدارس، مطابقت بنا با معماری اسلامی، چینش فضاها و توجه به شرایط بحران در ساخت مدارس یادآور شد: ایران جزو کشورهای با بحران‌های طبیعی است که مدارس می‌تواند در این وقایع نقش زیادی ایفا کند. 

اللهیار خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش این همراهی کامل را دارد تا در کنار سازمان نوسازی برای بهبود بهره‌وری و استفاده از امکانات موجود آنان را یاری کند. 

وی با تمجید از بازسازی مدرسه طالقانی تبریز و حفظ اصالت تاریخی آن در بازسازی مجدد گفت: دبیرستان طالقانی یکی از پیشانی‌های تاریخی آذربایجان است که مردان موفق زیادی از این دبیرستان فارغ التحصیل شده اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: با بازسازی مدارس یک کار خوب در بهبود عملکرد آموزش و پرورش در فضاهای مدارس و دستگاه بهره‌برداری در کنار دستگاه مجری شروع کرده ایم و امیدواریم به یک نقطه بهینه برسیم.

امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش دبیرستان طالقانی تبریز که قدمتی در حدود ۷۰ سال دارد، پس از بازسازی افتتاح شد.

عملیات تخریب و بازسازی دبیرستان طالقانی در سال ۱۳۹۳ شروع و در سه طبقه با اسکلت بتونی به مساحت زیربنای۴ هزار و ۹۸۹ متر مربع و با اعتبار ۸۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اجرا شد.

این دبیرستان شامل ۲۱ کلاس، سالن آمفی تئاتر، آزمایشگاه های مختلف، کتابخانه و ۲ دستگاه آسانسور است.

 مساحت محوطه این دبیرستان در حدود ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع می باشد که شامل فضای سبز، پارکینگ و فضای ورزشی می باشد.

محسن حاجی میرزایی در سفر دو روزه به آذربایجان شرقی قرار است امروز ضمن افتتاح چهار طرح دبیرستان طالقانی، دبیرستان مصلی نژاد، باشگاه پیشکسوتان و کلینیک دندان پزشکی فرهنگیان ، با عزیمت به مناطق زلزله زده ترکمانچای میانه از مراکز آموزشی این مناطق بازدید کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.