استان مازندران در دومین «جشنواره قلم» که صبح امروز در مشهد مقدس برگزار شد در بخش های معلمان،دانش آموزان،طرح نگار و خبرنگاران حائز رتبه برتر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اختتامیه دومین جشنواره قلم صبح امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی و همچنین مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

بر اساس گزارش ارائه شده 264 اثر در چهار بخش معلمان،دانش آموزان ،طرح نگار و خبرنگاران به این جشنواره ارسال شد که پس از داوری 35 اثر از 28 استان منتخب این جشنواره شدند.

 مازندران به عنوان استان پیشرو در آموزش از راه دور و مشارکت در جشنواره قلم در چهار بخش مورد نظر توانست حائز رتبه شود.

گودرز شاهمرادی در این مراسم به جزئیات بخش‌های دومین جشنواره قلم پرداخت و اظهار کرد: این جشنواره در بخش‌های «دانش‌آموزی»، «معلمان»، «طرح‌نگار» و «خبرنگاران» برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با محورهای حمایت از کالای ایرانی، تقویت و توسعه کارآفرینی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و کسب و کار نوین پذیرفته شد.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش به شاخص‌های داوری اشاره کرد و افزود: «نو و جدید بودن طرح، ایده کسب و کار ارائه شده»، «مبتنی بر پژوهش و یافته‌های علمی»، «کاربردی بودن و قابلیت اجرا»، «توسعه، قیمت‌گذاری و بسته‌بندی و نام‌گذاری محصول»، «استفاده از فناوری‌های نوین» و «انطباق با نیازهای محلی و بومی» از جمله شاخص‌های داوری بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این بخش از دومین جشنواره قلم، صرفاً دانش‌آموزان، فارغ‌التحصیلان، والدین، فرهنگیان اداری ـ آموزشی حوزه مدارس آموزش از راه دور سراسر کشوربودند افزود: یکهزار و 703 اثر معادل 44.84 در بخش«طرح‌نگار» به جشنواره ارسال شده است. 

شاهمرادی به بخش «خبرنگاران» اشاره کرد و گفت: 45 طرح معادل دو درصد در این جشنواره شرکت کردند .

ضرورت تولید محتوای الکترونیکی

مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش استفاده از فناوری های نوین آموزشی را ضروریات دانست و گفت: تولید محتوای الکترونیکی باید در برنامه های آموزش و پرورش لحاظ شود.

وی تصریح کرد: همه کتابهای درسی در متوسطه دوم بصورت الکترونیکی تولید شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رسانه با تعمق به ظرفیت و پتانسیل های آموزش از راه دور بپردازند تا بازمانده از تحصیل را به حداقل برسانیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.