این مجموعه در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است.

از جمله مباحث این مجموعه کتب حقوق شهروندی، محیط زیست، ترافیک، زیباسازیف گردشگری و حفظ هویت فرهنگی، اقتصاد و خانواده، ورزش و بهداشت فردی است.

امسال در ۲هزار و ۲۴۹ مدرسه تبریز و ۱۳هزار کلاس درس توسط مربیان و معلمان آموزش دیده آموزش و پرورش و شهرداری تبریز به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

 ۳۵۳هزار و ۷۰۰جلد کتب فرهنگ شهروندی شامل ۳۲۲هزار جلد کتاب آموزش شهروندی ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی و ۳۲هزار جلد تسهیلگری ویژه معلمان و مربیان در نواحی ۵گانه آموزش و پرورش، تالیف و توزیع شده است.

برای تدریس این کتب حدود یک هزار و ۲۰ نفر در مدارس از معلمان و مربیان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش و مربیان مراکز فرهنگی شهرداری آموزش دیده اند.

آموزش و پرورش باید پیوندهای عمیقی با تمام ارکان توسعه کشور پیدا کند

وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از این کتب گفت: آموزش و پرورش باید پیوندهای عمیقی با تمام ارکان توسعه کشور پیدا کند.

محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: آموزش و پرورش زمانی می تواند در جایگاه اصلی خود قرار گیرد که بتواند ارتباط موثری با جامعه و پیوندهای عمیق با تمام ارکان آن پیدا کند.

وی افزود: پیشرفت دغدغه همه جوامع است و رمزگشایی در این خصوص انجام شده است و برایند آن موفقیت در اندیشه هاست که مناسبات اجتماعی، فرهنگی و اقصادی را متحول می کند .

حاجی میرزایی اظهار کرد: یادگیری آغاز تحول در جوامع است و جامعه برای اینکه بتواند ماموریت های خود را انجام دهد نیازمند قدرت بروز و ظهور است که در سایه یادگیری ممکن می شود.

 وی یادآوری کرد: با علم مترقی می توانیم منافع جامعه را استحکام بخشیم.

وزیر اموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هدف آموزش و پرورش آمادگی برای محافظت از ارزش ها و باورهاست .

وی تاکید کرد: قدرت استدلال، مهارت، خلاقیت، دوست یابی، حفظ دوستی و قدرت استفاده از رسانه و ارتباط با دیگران و چگونگی انتقاد از مولفه های آموزش و پرورش است.  

تعامل شهروندان موجب پویایی شهر می شود

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز گفت: معماری و کالبد شهری بسیار مهم است اما آنچه که روح شهر است تعامل شهروندان و مسایل فرهنگی و اجتماعی است که شهر را پویا می کند.

مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: شهر مثل موجود زنده است، رشد می کند و بیمار می شود که مصداق آن آلودگی هواست .

وی خاطرنشان کرد: شهرهای هستند که نامی از آنها نیست و در مقابل شهرهایی هستند که همیشه پویا هستند و دارای روح و جسمی هستند که با هم رشد کرده اند .

در پایان این مراسم از  استاندار آذربایجان شرقی، شهردار و رییس شورای اسلامی و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به جهت تهیه و تدوین کتب شهروندی و حمایت از توسعه شهری تقدیر شد.

محسن حاجی میرزایی در سفر دو روزه به آذربایجان شرقی قرار است ضمن افتتاح چهار طرح دبیرستان طالقانی، دبیرستان مصلی نژاد، باشگاه پیشکسوتان و کلینیک دندان پزشکی فرهنگیان ، با عزیمت به مناطق زلزله زده ترکمانچای میانه ضمن دیدار با مردم آسیب دیده از مراکز آموزشی این مناطق بازدید کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.