موسی شعفی روز پنج شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فعالان عرصه تحقیق و پژوهش شهرستان مراغه اظهار داشت: توجه به حوزه پژوهش به ویژه در مدارس یکی از اصلی ترین نیازهای امروز کشور است و باید به این موضوع در مدارس توجه داشته باشیم چرا که آموزش بدون توجه به پژوهش نتیجه بخش نیست.
وی گفت: ایجاد و احیای تفکر پژوهش در میان دانشجویان و دانش آموزان باید در اولویت آموزش و پرورش و دانشگاه ها باشد و باید در این زمینه به سمت عمل گرایی حرکت کرد.
وی افزود: هدف از پژوهش باید تعالی و ارتقای کشور باشد و این موضوع با فعال سازی پژوهش در مدارس و دانشگاه ها امکان پذیر است.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت: ریشه و اساس تحقیق و پژوهش تفکر است و تفکر ضامن توسعه هر کشوری است.
رضا آسیابی افزود: پژوهش در کنار آموزش یکی از اصلی ترین اهداف آموزش و پرورش است و باید پژوهش با روح و انگیزه دانش آموزان آمیخته شود.
وی گفت: تشکیل پژوهش سراها یکی از ظرفیت هایی است که در آموزش و پرورش وجود دارد و باید نهایت استفاده را از این مجموعه داشته باشیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه کتاب های درسی رویکرد و محتوای تحقیقی و پژوهشی دارند و این می تواند در شناسایی استعداد ها و همچنین پرورش دانش آموزان پژوهش محور موثر واقع شود.
در این مراسم از دانش آموزان و معلمان برتر و مقام آور در حوزه تحقیق و پژوهش تجلیل شد.
بیش از ۵۱ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

پژوهش دانش آموزی مراغه پژوهش دانش آموزی مراغه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.