حمید شکری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه اظهار داشت: هر جامعه ای برای رشد و پیشرفت باید در آموزش و پرورش به عنوان زیربنای توسعه، سرمایه گذاری کند و سرمایه گذاری در نظام آموزش و پرورش زمینه ساز توسعه و پیشرفت است.
وی افزود: کسب نمره بالا در ارزیابی پروژه مهر و بازگشایی مدارس توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان نشان از تعامل و همکاری مسوولان این اداره در طول ایام مهر و قبل از آن بوده است.
شکری به مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پیگیری مصوبات جسات الزامی است و مصوبات باید اجرایی و عملی شود.
وی گفت: فعال کردن مجمع خیرین مدرسه ساز و استفاده از ظرفیت های خیرین این حوزه می تواند در توسعه آموزش و ایجاد امکانات رفاهی بهتر و بیشتر در شهرستان موثر واقع شود.
وی ادامه داد: تعیین تکلیف هزینه انشعابات مدارس نیز از موارد دیگری است که باید مدیریت شود.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش مراغه نیز در این جلسه افزود: براساس ارزیابی انجام گرفته، آموزش و پرورش مراغه در سال تحصیلی جاری در پروژه مهر در بخش ستادی امتیاز ۱۰۰ و در بخش مدارس امتیاز ۹۸ را کسب کرده است.
رضا آسیابی گفت: امسال ۵۲ هزار دانش آموز و ۲ هزار و ۷۸۰ معلم در یکهزار و ۶۰۰ کلاس درس مشغول تحصیل و آموزش هستند و باتوجه به ساماندهی های انجام گرفته هیچ مدرسه ای در این شهرستان بدون معلم نیست.
وی رویکرد آموزش وپرورش مراغه را تربیت دانش آموزان مستعد و توانمند عنوان کرد و گفت: افزایش منزلت اجتماعی فرهنگیان و قدردانی از آن ها موجب افزایش انگیزش و مطلوب تر شدن کیفیت آموزش و پرورش در مدارس خواهد بود
وی به تعمیرات و تجهیزات مدارس و مشکلات پیش روی در این حوزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۲ مدرسه این شهرستان از بخاری های کاربراتوری استفاده می کنند که این بخاری ها، نیازمند تعمیرات و بازسازی هستند.
شهرستان مراغه دارای دو بخش سراجو و مرکزی است و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.