داود غنی‌پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان سه نفر از متخلفان سابقه دار و شرور شهرستان جلفا که با استفاده از سلاح غیر و سوء استفاده از زمان سرشماری در منطقه حفاظت شده سهند مشغول به شکار بودند، دستگیر شدند. 

وی افزود: این متخلفان سابقه دار به خیال مشغول بودن نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به امر سرشماری در منطقه حفاظت شده سهند در حال ارتکاب جرم دستگیر شدند و مراحل سیر پرونده در حال انجام است.

وی با هشدار به متخلفان صید و شکار حیات وحش گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع قضایی و انتظامی با متخلفان این حوزه به شدت برخورد خواهد شد و از اهالی استان درخواست داریم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

منطقه شکار ممنوع سهند با ۱۳۵ هزار هکتار وسعت از سال۱۳۷۹ به عنوان منطقه شکار ممنوع با هدف حفظ زیستگاه  و گونه مهم قوچ و میش ارمنی تحت مدیریت قرار گرفته است .

سهند را بدلیل انبوهی گیاه و چمن و گل و مرتع «عروس کوهستانهای ایران» می گویند، زیرا سطح تمام منطقه کوهستانی پوشیده از گیاه و چمن و گل و مرتع است.

سهند در بهار گلزاری بی بدیل است و همچنین در دامنه های کوهستانی سهند و زیباترین دره های آبرفتی همراه با روستاها و باغها و کشتزارها و جلوه های شگفت پدید اورده است و نیز قله های سهند پذیرای تعداد زیادی از کوهنوردان و عاشقان طبیعت میباشد .

از زیستگاه های مهم این منطقه رودخانه لیقوان زیستگاه گونه حمایت شده ماهی قزل آلای خال قرمز میباشد؛ همچنین سهند به عنوان یکی از ارتفاعات بلند آذربایجان شرقی در کنار زیستگاههای مختلف و متنوع با دیگر مناطق کوهستانی استان نظیر سبلان و قره داغ و کنتال رقابت می کند .

از گونه ها جانوری شاخص منطقه می توان قوچ و میش ارمنی و خرس قهوه ای و سیاه گوش و گربه وحشی و گرگ و روباه معمولی و شغال را نام برد و از پرندگان مهم نیز میتوان به کبک معمولی و کبک چیل و بلدرچین و باقرقره و انواع پرندگان شکاری اشاره کرد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.