رضا آسیابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بااعلام نتایج نهایی داوری طرح های بخش دانش آموزی بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین امیر یعقوبی دانش آموز دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی این شهرستان موفق به کسب رتبه برتر شد.

وی ادامه داد: این دانش آموز توانسته است رتبه اول کشوری با عنوان  "مجموعه داستان سرزمین بادبادک ها " در گروه علمی زبان و ادبیات فارسی را کسب کند.

آسیابی اضافه کرد: دانش آموزان مستعد این شهرستان در سال های اخیر توانسته اند با کسب مقام های برتر کشوری و منطقه ای در زمینه های علمی، فرهنگی و هنری افتخار آفرینی کنند.

وی گفت: در بیست و یکمین دوره جشنواره جوان خوارزمی بخش دانش آموزی  از مجموع حدود ۳ هزار و ۳۱ طرح ارسالی از سراسرکشور به دبیرخانه مرکزی این جشنواره، تعداد ۲۵۸ طرح از استان آذربایجان شرقی با این جشنواره  ارائه و داوری شده بود.

وی افزود: در این جشنواره ۲ طرح از استان آذربایجان شرقی در بین ۲۵ طرح برگزیده نهایی کشوری معرفی شده، که دانش آموز مراغه ای موفق به کسب رتبه اول کشوری شده بود.

آسیابی اضافه کرد: مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره جوان خوازمی و نمایشگاه آثار پژوهشگران، مبتکران ومخترعان در روز یکشنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری در تهران (سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران) برگزار خواهد شد.

شهرستان مراغه با حدود ۵۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.