محمدرضا مشایخی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد آخرین وضعیت مناطق زلزله زده گفت: تعداد ۱۱۶۵ سرپرست خانوار کل مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض را پس از تحویل چادرها دریافت کرده اند و ۱۰۰ سرپرست دیگر نیز با تحویل چادرها ۷ میلیون تومان مابقی از تسهیلات بلاعوض خود را دریافت خواهند کرد .

وی از همه واجدین شرایط برای استفاده از این تسهیلات خواست تا چادرهای خود را به موقع تحویل داده و مابقی تسهیلات خود را دریافت کنند تا مشکل اسکان موقت آنها نیز در سریعترین زمان رفع شود.

مشایخی همچنین از آغاز اجرای اسکان دائمی خسارت دیدگان خبر داد و افزود: ۶۰ فقره پرونده اسکان دائمی برای احداث ساختمان تشکیل شده و جهت اخذ تسهیلات لازم به بانک معرفی شده اند.

فرماندار ویژه میانه در ادامه به ساخت ۱۰۵ اتاقک از سوی بنیاد مسکن و تحویل آن و همچنین استقرار ۱۷۵ کانکس در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: برای اسکان موقت احشام نیز ۱۸ واحد در ۱۰ روستا با مساحت ۱۶۰۰ متر مربع احداث شده و نهاده های دامی شامل کنسانتره، جو و سبوس نیز توسط تعاون روستایی خریداری شده و در حال توزیع است.

مشایخی از اهالی مناطق زلزله زده خواست تا با توجه به برودت هوا و نکات ارائه شده از سوی دستگاههای خدمات رسان مانند برق و گاز، نکات ایمنی لازم را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

فرماندار ویژه میانه، تحویل به موقع چادرها برای دریافت مابقی تسهیلات بلاعوض، همکاری با تیم های ارزیابی بنیاد مسکن و همچنین گروه های آواربرداری را از سوی مردم جهت اتمام کامل آواربرداری ها و احداث به موقع ساختمانها ضروری دانست و افزود: هدف ما اسکان دائمی مردم در کمترین زمان ممکن است.

وی از پی کنی و اسکلت بندی ۲۰ واحد خبرداد و گفت: احداث واحدها با شرایط آب و هوایی منطقه  انجام و تا مساعد بودن شرایط جوی ادامه خواهد داشت.

مشایخی همچنین با اشاره به اینکه ۸۰ دستگاه ماشین آلات در مناطق زلزله زده برای تخریب و آواربرداری فعال هستند از پایان تخریب و آواربرداری کامل در ۳ روستا خبر داد و افزود: آواربرداری ۱۱ روستای دیگر نیز در حال اجراست و تا معبرگشایی و آواربرداری کامل ادامه خواهد داشت.

وی توزیع سوخت به شکل گاز مایع و نفت سفید، پخت و توزیع نان و اخذ تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض برای اماکن دامی و تامین دام اولیه مولد را از دیگر خدمات ارائه شده در مناطق زلزله زده عنوان کرد.

فرماندار میانه در پایان از خیرین و اهالی شهرستان میانه، موسسه ها و نهادهای خیریه، بازاریان، خیرین استان و خارج از استان، تمامی عوامل امدادی، دستگاهها، اعضای مدیریت بحران برای امدادرسانی و مشارکت در ساماندهی وضعیت زلزله زده ها قدردانی کرد.

زلزله ۱۷ آبان با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ نفر و خسارت دیدن بیش از ۵ هزار واحد مسکونی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.