محمد کریمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران استان از روند ساخت و ساز مسکن مددجویان شهرستان قاینات، سهم این شهرستان از طرح ساخت مسکن محرومان در استان خراسان جنوبی را ۹۷۳ واحد عنوان کرد و افزود: ساخت ۶۰۰ واحد از سوی بنیاد مسکن و ۳۷۳ واحد توسط کمیته امداد تعهد شده است. 

وی گفت: سعی شده با سهمیه‌بندی مناسب ۹۷۳ واحد مسکن محرومان طوری ساخته شود که براساس سرانه جمعیت در فرآیند مشخص  به دست نیازمندان واقعی و اقشار ضعیف برسد. 

فرماندار قاینات درباره مشکل تامین زمین برای مددجویان کمیته امداد در برخی روستاهای شهرستان اظهار داشت: به ندرت چند واحد با مشکل مواجه می‌شوند اما بنیاد مسکن با تمام توان برای حل مشکل محرومان فراتر از قانون پای کار است. 

وی گفت: در شرایط بسیار سخت که شاهد ظالمانه‌ترین تحریم‌ها هستیم دولت و کمیته امداد برای ساخت این واحدهای مسکونی تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته، لذا شهرستان قاینات پس از شروع این پروژه به کارگاه تولیدی تبدیل شده است.

کریمی افزود: امسال با اصلاح موافقت‌نامه بین بنیاد مسکن تلاش می‌کنیم در برخی روستاها که به دلیل کوهستانی بودن با مشکل تامین زمین مواجه هستند، اعتباری را تخصیص دهیم که عملیات خاک برداری انجام شود. 

وی گفت: تلاش‌ها بر این است که زمین موردنیاز را به نحوی تامین کنیم که داشته‌های موجود در روستاها حفظ شود چرا که توسعه بی ضابطه روستاها در شبکه‌های آب و برق ایجاد مشکل می‌کند. 

فرماندار قاینات بیان کرد: مشکلات مربوط به مسکن مددجویان کمیته امداد برای تامین زمین در اولین کارگروه مسکن شهرستان طرح موضوع خواهد شد تا راه حل مناسب آن پیشنهاد و تصمیم‌گیری شود. 

وی گفت: کارگاهی در شهرستان قاینات سال‌ها تعطیل بود که به خاطر این پروژه سازندگی مجدد راه‌اندازی شده و ماهانه ۲۰۰ سازه فلزی را تولید می‌کند.

کریمی با بیان اینکه از ظرفیت خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در این خصوص استفاده می‌شود افزود: شهرستان قاینات در پروژه مسکن محرومان رتبه اول استان را کسب کرده است. 

وی با اشاره به اینکه تزریق امید و افزایش روحیه اجتماعی تنها عاملی است که می‌تواند جامعه را در مسیر توسعه قرار دهد گفت: استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بزرگی دارد ولی نیازمند این است که امید را در استان بیشتر کنیم و در افکار عمومی مردم نگاه واقع بینانه‌ای شکل بگیرد چرا که اگر این مهم انجام نشود بستر برای برخی التهاب‌ها آماده است.

فرماندار قاینات عنوان کرد: عده‌ای که از دایره انصاف به دور هستند نقدهای تند و به دور از اطلاعات را وارد می‌کنند اما با پیگیری‌های استاندار شاهد اتفاقات مهم در استان هستیم. 

وی مسکن محرومان را یکی از این اتفاقات مهم برشمرد و افزود: شهرستان قاینات ۱۷۳ روستا دارای سکنه، پنج نقطه شهری و با ۱۱۷ هزار جمعیت مقام دوم استان را از لحاظ سرانه جمعیتی است. 

کریمی با اشاره به زلزله‌خیز بودن منطقه قاینات گفت: آمارهای سال ۹۵ نشان می‌دهد که نزدیک به ۲۰ درصد فرسودگی املاک روستایی مربوط به این شهرستان است.   

وی اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم در مورد محور قاین - بیرجند بوده که با پیگیری‌‎های استاندار و حضور وزیر راه و شهرسازی قول مساعد داده شد که  تا قبل از پایان سال آینده، ۱۰۰ کیلومتر باند دوم این مسیر به پایان برسد لذا امیدواریم ۲۳ کیلومتر تا اردیبهشت سال آینده و بقیه تا پایان دولت تمام شود. 

فرماندار قاینات شروع فاز اول راه آهن سراسری در خراسان جنوبی را اتفاق مهم دیگر در استان عنوان کرد و گفت: برای معرفی توانمندی تولیدات بومی استان و رفع دغدغه فعالان این عرصه با رسانه ملی نیز رایزنی شده که امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد. 

وی با اشاره به مسئله تجمیع برخی روستاها افزود: چند روستای عشایری در شهرستان داریم که اگر شرایط برخورداری از جاده ارتباطی را داشته باشند آمادگی تجمیع را داریم اما مردم رغبتی به این کار ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.