حجت‌ الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم،  در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با بسیجیان و بیانات ایشان در ارتباط با حوادث اخیر در کشور، اظهار کرد: معظم‌له در این دیدار بیانات مهمی ایراد فرمودند و از حرکت مردم آذربایجان و به ویژه تبریز در محکومیت اغتشاشگران تشکر کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار دو نکته مهم بیان کردند یکی اینکه این غائله یک توطئه عظیم و پیچیده و با هزینه استکبار جهانی بود و دوم اینکه ملت ایران در راهپیمایی عظیمی این غائله را خنثی کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه بسیج گفت: ایشان بسیج را ابتکار امام راحل برای تبدیل تهدیدها به فرصت دانستند و فرمودند «بسیج نیروی مقاومت مستضعفان است».

حجت الاسلام آل هاشم اظهار امیدواری کرد: برادران بسیجی همواره به رهنمودهای رهبری دقت کافی داشته باشند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رهبر معظم در جلوگیری از یک فاجعه در ارتباط با شاخص های رشد جمعیت، سیاست های رشد جمعیت را از سال ۱۳۹۱ همواره اشتباه دانسته و فرزندآوری را جزو مطالبات شان مطرح کردند.

وی ادامه داد: بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۵ عناصری مشکوک به نام پژوهشگر با دستکاری آمارها تلاش کردند رشد جمعیت را روبه رشد نشان دهند اعتماد بی جا به این آمارها باعث شد جمعیت کشور روز به روز به سمت پیری برود و کشور با فاجعه کاهش جمعیت جوان مواجه شود.

امام جمعه تبریز افزود: رهبری بصیر انقلاب با نظر هوشمندانه این اقدامات فاجعه بار در لباس پژوهش را تقبیح کردند و مسوولان کشور را به بازنگری در رشد جمعیت فراخواندند.

حجت الاسلام آل هاشم ضمن تذکر انتخاباتی به مردم گفت: امام راحل فرمودند سعی کنید نماینده ای مانند شهید مدرس را به مجلس بفرستید؛ معرفی نماینده ای با صفات شهید مدرس حکایت از اهمیت مجلس است.

وی ساده زیستی، مردمداری، بصیرت، شجاعت، شهادت‌طلبی و وارستگی از تعلقات دنیوی را از جمله خصائص برجسته شهید مدرس برشمرد و افزود: در انتخابت کسی را که سهم بیشتری از این خصائص را داشته باشد، به مجلس بفرستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت روز، هفتم آذر را به نام روز نیروی دریایی دانست و گفت: این روز یادآور عملیات بزرگ مردانی است که در جان برکفان نیروی دریایی در دفاع مقدس با تسخیر سکوی نفتی البدر عراق، طومار نیروی دریایی عراق را درهم پیچیدند.

وی ادامه داد: بعثی‌ها بعد از عملیات مروارید نتوانستند نیروی دریایی خود را ساماندهی کنند؛ به حق نیروی دریایی یک نیروی راهبردی و نیروی بین‌المللی است و از نظر دیپلماسی حرفی برای گفتن در دریا دارد.  

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد اظهار کرد: این کار مهم هر چند دیرهنگام انجام گرفت ولی جای تشکر دارد که از طریق پیگیری‌ها قطار به بستان‌آباد رسید و امیدواریم طبق وعده ریاست جمهوری تا پایان دولت به تبریز نیز برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.