حمید شکری روز دوشنبه در بازدید از طرح های این صندوق اظهار داشت: این صندوق زیر نظر جهاد کشاورزی و با هدف حمایت از زنان و اشتغال زایی در روستاها ایجاد شده است و پایش‌ها نشان می‌دهد که این صندوق‌ها موفق بوده اند و باید زمینه را برای فعالیت زنان در مناطق روستایی و عشایری آماده کنیم.
وی گفت: ساروجه، خانقاه، قیه بلاغی، کرمجوان، پالچیقلو، گل تپه، دیورزم، اصفهانجیق هشت روستایی هستند که این صندوق ها در آنها فعالیت می کنند.
وی افزود: امسال برای سه صندوق تازه تاسیس این شهرستان ۹۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و در بخش بازار رسانی نیز باید تمامی دستگاه های متولی ورود و تعامل کافی با تولید کنندگان داشته باشند.
شکری به زمینه های فعالیت این صندوق ها اشاره کرد و گفت: پرورش قارچ، زعفران، صنایع تبدیلی، ماهی، باغداری، دامداری، چیپس میوه جات و جوجه کشی از جمله مهمترین زمینه های فعالیت این صندوق ها در شهرستان است.
معاون مدیرکل و مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این بازدید گفت: ۹ نفر از زنان عضو این صندوق در روستای خانقاه اقدام به کشت زعفران کرده اند و پس از گذشت سه سال شاهد موفقیت این مجموعه در تولید زعفران هستیم.
اسماعیل کریمی اصل گفت: سالانه در مجموع ۲۳ کیلوگرم زعفران در هفت هکتار از زمین های این شهرستان تولید می شود که با توجه به آزمایشات انجام شده، از بهترین و با کیفیت ترین زعفران های کشور است.
وی افزود: با توجه به زمینه های اشتغالزایی که صندوق خرد زنان روستایی در مراغه ایجاد می کند برنامه ریزی این سازمان افزایش تعداد صندوق ها و ایجاد زمینه برای فعالیت هر چه بهتر آن ها است.

شهرستان مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.
این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه صندوق خرد زنان روستایی مراغه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.