رامین آذری، سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این عملیات آسفالت ریزی پروژه تاکسیوی M۰ و تاکسیوی های ارتباطی فرودگاه تبریز به منظور تردد هواپیما و حرکت از رمپ به باند، از باند به رمپ و از باندی به باند دیگر آغاز شد.

وی با بیان اینکه اجرای بتن آسفالتی این پروژه آغاز شده است، اظهار داشت: کل حجم آسفالت مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هزار تن است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در این عملیات ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۲ هزار مترمکعب خاکریزی، تهیه و اجرای اساس و زیر اساس هر کدام به مقدار ۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و تراش آسفالت به مقدار ۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام شده است.

آذری، با اشاره به آمادگی کارکنان آتش نشانی و ایمنی فرودگاه تبریز برای انجام عملیات زمستانی، ادامه داد: کارکنان آتش نشانی و ایمنی با تجهیزات به روز آتش نشانی و خودروهای برفروبی در سریع ترین زمان ممکن می توانند باند برفی فرودگاه را برفروبی و عملیاتی و باند فرودگاه را برای پروازها آماده کنند.

وی گفت: آتش نشانی و برف روبی فرودگاهی اقدامی کاملا تخصصی است و اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه تبریز با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، کارکنان فرودگاه‌های مختلف را آماده کرده است.

فرودگاه تبریز از برف گیرترین و پرترددترین فرودگاه های کشور است.

این فرودگاه در سال ۱۳۲۹ با مأموریت ارائه خدمات هوائی، پروازهای برنامه‌ای و غیر برنامه‌ای، آموزشی و نظامی برای مسافرین، متقاضیان و سایر ارگان‌های کشوری و تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی ICAO به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.