مرتضی آبدار روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مزیت های طبیعی و گردشگری آذربایجان به ویژه منطقه قره داغ (ارسباران) برای جذب گردشگر، از توسعه اقامتگاه های بوم گردی با هدف توسعه متوازن گردشگری در آذربایجان شرقی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تعداد اقامتگاه های بوم گردی دارای پروانه در آذربایجان شرقی ۲۰۰ مورد است، اظهار داشت: هم اکنون تعداد ۱۶ مورد پروانه اقامتگاه بوم گردی توسط کمیته طبیعت گردی اداره کل در دست بررسی و مطالعه بوده و ۶۰ مورد درخواست احداث اقامتگاه بوم گردی نیز در این کمیته بررسی و به معاونت گردشگری واصل و در مرحله تشکیل و بررسی پرونده قرار دارند.

آبدار اضافه کرد: تاکنون تعداد ۶ مورد از اقامتگاه بوم گردی با معرفی به بانک های عامل از تسهیلات مالی برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی تعداد ۴ پروژه بوم گردی در شهرستان های کلیبر، بستان آباد و هریس در حال اجرا است که با اتمام آن ها در مجموع ۱۹۰ تخت اقامتی به ظرفیت تخت های بوم گردی آذربایجان شرقی اضافه خواهد شد.

آبدار گفت: آذربایجان شرقی به ‌واسطه ظرفیت های مختلف گردشگری در اکثر شهرستان ها اعم از طبیعی و تاریخی، صنایع دستی، آب و هوای مطبوع همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است و در همین خصوص طی سال گذشته و امسال توسعه زیرساخت های گردشگری با محوریت بوم گردی با رویکرد آشنایی گردشگران با فرهنگ و فولکلور منطقه در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه شهرستان های کلیبر و خداآفرین به عنوان اولین شهرستان ها از حیث بیشترین تعداد اقامتگاه بوم گردی استان، گفت: با توجه به مزیت های طبیعی و گردشگری شمال شرق استان به ویژه قره داغ، این منطقه بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی را داراست و بعد از آن به ترتیب شهرستان اسکو، ورزقان و مراغه بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی را به خود اختصاص داده اند.

آبدار افزود: با توجه به ظرفیت موجود در حوزه بوم گردی آذربایجان شرقی و افزایش اقامتگاه های این حوزه، به منظور ارتقای کیفیت خدمات این مجموعه ها تا پایان سال جاری طبق ضوابط اعلامی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سامان دهی و درجه بندی و دوره های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان آنها برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.