ابوالقاسم سلطانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: عمده خسارت زلزله در روستای «ورنکش» با ۲۸۰ خانوار جمعیت بوده که خوشبختانه پیش از این زلزله حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی این روستا بازسازی شده بود و به همین علت زلزله به ۳۰ درصد منازل خسارت وارد کرده است.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی و ۴۰ روستای شهرستان میانه و ۷۴۵ واحد مسکونی و ۲۵ روستا در سراب آسیب‌ دیده و یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در میانه و یک هزار و ۶۰ واحد مسکونی در سراب در معرض آسیب‌ دیدگی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تعداد پل‌های تخریب‌ شده در شهرستان میانه را ۵ دهنه اعلام کرد و گفت: اقدامات امدادی در منطقه آغاز شده و تاکنون ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات برای کمک به آواربرداری و سایر اقدامات به این شهرستان اعزام شده است.

سلطانی، ادامه داد: در شهرستان سراب نیز یک دهنه پل تخریب شده و تاکنون ۱۳ دستگاه انوع ماشین آلات سنگین برای انجام اقدامات لازم به این شهرستان اعزام شده است.

وی از برگزاری کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی و تامین و توزیع ماشین آلات، مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ساختمان و ابنیه در نخستین ساعات پس از زلزله خبر داد و یادآوری کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در این کارگروه ها و بسیج ظرفیت دستگاه‌های مختلف، عملیات آواربرداری با استفاده از ۶۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین آغاز شده است.

سلطانی، حجم تخریب‌ها و آسیب‌های سراب را نیز قابل توجه خواند و بر ضرورت توجه به این شهرستان نیز تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد دیروز (جمعه) حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این زلزله ۵ کشته و بیش از ۵۰۰ مصدوم داشته که بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.