خیرالله خادمی روز شنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: طرح راه آهن مراغه - ارومیه طبق برنامه با تلاش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور، پیمانکاران و مشاوران و همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در مهرماه به مرحله بهره ‌برداری رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم بیان کرد: عملیات عمرانی راه آهن مراغه – ارومیه به عنوان یکی از طرح های ملی به اتمام رسیده است و شرکت رجا /راه آهن جمهوری اسلامی ایران/ نیز تجهیز آن را انجام می دهد.
ابراهیم مبارک قدم ادامه داد: این طرح در اوایل ماه ربیع الاول با حضور رییس جمهوری افتتاح شود و زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا مسیر خط آهن 182 کیلومتری مراغه - میاندوآب - مهاباد - نقده - ارومیه در سال 1381 آغاز شد و آذربایجان غربی را به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل می کند.
برای هر کیلومتر ریل گذاری این طرح 45 تا 50 میلیارد ریال و برای کل آن بیش از پنج هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده که بخش عمده آن در دولت تدبیر و امید بوده است.
این مسیر ریلی دارای چهار ایستگاه است و ایستگاه ارومیه با 16 هزار مترمربع زیربنا و یک سالن ترانزیت، بزرگترین ایستگاه این مسیر به شمار می رود.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.