رضا رحمانی روز جمعه پس از بازدید از روستای زلزله‌زده ورنکش از توابع بخش ترکمانچای میانه در جلسه ستاد مدیریت بحران زمین لرزه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تمامی امکانات وزارتخانه صمت در استان آذربایجان شرقی در اختیار ستاد مدیریت بحران این استان قرار گرفته و برای امدادرسانی بسیج شده است.

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه، گفت: در اولین جلسه هیأت دولت، گزارشی از وضعیت منطقه و خسارات و صدمات ناشی از این حادثه ارائه خواهم کرد و قطعاً دولت نیز تصمیمات لازم برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان، جبران خسارت‌های واردشده و بازسازی مناطق زلزله‌زده را اتخاذ خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از مدیریت خوب ستاد مدیریت بحران و حضور به‌موقع دستگاه‌های مسئول در محل حادثه قدردانی کرد و با بیان اینکه شدت زمین‌لرزه نگران‌کننده بود، افزود: این حادثه با وجود شدت بالا، خسارات و تلفات پائینی داشت که دلیل عمده آن، مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی است.

رحمانی همچنین با اشاره به برنامه‌های سفر خود به تبریز، گفت: برنامه‌های مفصل و فشرده‌ای در این سفر داشتم که به علت حادثه زلزله، همه آنها را با هماهنگی استاندار لغو کردم تا در این منطقه حضور داشته باشم.

مدیران دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران نیز گزارشی از اقدامات انجام یافته برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ارائه کردند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان های آذربایجان غربی، گیلان،‌زنجان و اردبیل احساس شد و استاندار آذربایجان شرقی ضمن حضور سریع در این مناطق و صدور دستورات لازم  جلسه مدیریت بحران در شهرستان میانه برگزار کرد.  

به گزارش ایرنا، زلزله یاد شده در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و تا کنون این زلزله تاکنون ۶ فوتی و ۳۲۸ مصدوم برجای گذاشته است. 

کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است و تاکنون ۵۹ پس لرزه اتفاق افتاده است. 

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.