محمدرضا پورمحمدی روز جمعه در نشست ستاد بحران شهرستان میانه وقوع زلزله امروز را اتفاقی غصه دار و تقدیر و امتحان الهی عنوان کرد و به بازماندگان فوت شدگان در این حادثه صبر جمیل آرزو کرد.

وی اعلام کرد: به محض میسر بودن ارسال امکانات،  نیروهای امدادی هلال احمر، سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی در محل حادثه حضور یافته و خدمات رسانی و امدادرسانی خود را آغاز کردند.

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت تدبیر مدیریت در امور تاکید کرد و گفت: هر چند وظیفه هر سازمان در مدیریت بحران تعریف و تقسیم وظایف شده اما تدبیر در مدیریت از الزامات است که امیدواریم به خوبی انجام شود.

وی همچنین با ابراز اینکه خوشبختانه هیچ نگرانی از بابت زیر آوار ماندن مردم بنا بر اظهارات اهالی وجود ندارد به در زیر آوار ماندن تعدادی از احشام اشاره کرد و گفت: باید آواربرداری های لازم برای جمع آوری احشام صورت گیرد تا مردم به خاطر این دغدغه به محیط های پرخطر وارد نشوند.

پورمحمدی از اتصال برق روستای ورنکش و برقراری انشعاب آب خبر داد و ضرورت برقراری انشعاب گاز در این روستا را خواستار شد.

 افزود: از سوی هلال احمر مواد غذایی و بهداشتی لازم و چادر تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: بعد از تهیه آمار و صورت جلسه حادثه وارد بحث بازسازی خواهیم شد. 

محمدرضا مشایخی فرماندار میانه هم در جلسه ستاد بحران شهرستان با تسلیت فوت ۶ تن از همشهریانمان در روستای ورنکش به مردم شهرستان بویژه خانواده های داغدار این عزیزان از اقدام به موقع و واکنش سریع اعضای ستاد بحران تقدیر کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به عمق و شدت وقوع این زلزله خدا را شاکریم که آثار تخریبی و تلفات جانی زیادی را شاهد نبودیم.

مشایخی اضافه کرد:عوامل امدادی از استان در شهرستان حضور یافته و تمهیداتی از سوی شهرستان نیز برای اسکان اولیه اهالی خسارت دیده از زلزله اندیشیده شده که تغذیه ۷۲ ساعته و تامین سوخت فسیلی از جمله آنهاست‌.

فرماندار ویژه میانه با تاکید بر ضرورت تامین امکانات زیربنایی از قبیل آب، برق و تلفن در محل اسکان موقت، بررسی مسائل دامی و برآورد خسارات احتمالی در این خصوص را از وظایف محول شده به اکیپ تثبیت و جهاد کشاورزی شهرستان عنوان کرد و گفت: تامین مسائل بهداشتی اولیه بر عهده شبکه بهداشت و درمان است که در این راستا امکاناتی از طریق استان وارد شهرستان شده است.

مشایخی کاستن از آلام مردم مصیبت زده  و مرتفع نمودن مشکلات را سبب جلوگیری از بروز برخی مسائل با توجه به وضعیت حساس کشور ذکر کرد و افزود: ما باید علاوه بر ادای وظیفه انسانی و امدادی خود از برخی سوء استفاده های احتمالی پیشگیری کنیم‌.

به گزارش ایرنا، ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) با مرکزیت ترک میانه روی داد که علاوه بر آذربایجان شرقی در استان های آذربایجان غربی، ارومیه ، زنجان و گیلان هم احساس شد.

در اثر این زمین لرزه ۶ تن جان باختند و در حدود ۴۰۰ واحد مسکونی در روستاهای میانه خسارت دید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.