بابک رضی‌منش روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی تبریز (RINOTEX)،  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ بستری مناسب برای دستیابی به نیازهای فناورانه دستگاه های اجرایی است بر این اساس شهرستان اسکو با مجموع ۲۷۹ ثبت نام در نمایشگاه فناوری و نوآوری رینوتکس شامل ۲۱۹ طرح در بخش ایده و ۶۰ طرح توسعه و تجاری سازی بعد از شهرستان‌های تبریز و اهر در رتبه سوم تعداد طرح ها قرار دارد و مشارکت بالایی در این نمایشگاه دارد.   

وی افزود: مسئولیت ۲ زون تخصصی و بسیار مهم نمایشگاه فناوری و نوآوری رینوتکس برعهده دانشگاه های شهرستان اسکو است که شامل زون  و گاز دانشگاه صنعتی سهند و زون تخصصی الکترونیک، میکروالکترونیک و فتونیک دانشگاه آزاد ایلخچی است.  

رضی منش گفت: پژوهش سراهای های دانش آموزی شهرستان اسکو و بخش ایلخچی با ارائه ۹۲ طرح مشارکت بالایی در نمایشگاه دارند،  باید برای اثربخشی و ثمر بخشی نمایشگاه فناوری و نوآوری رینوتکس برنامه داشته باشیم.  

وی ادامه داد: در شهرستان اسکو کمیته تخصصی برای شناسایی نیازهای فناورانه و استفاده مناسب از ایده ها و طرح های ارایه شده در نمایشگاه تشکیل داده ایم چون می دانیم دانش در دنیای مدرن، منبع اصلی تولید ثروت محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان اسکو همچنین با تاکید بر تربیت نیروی انسانی خلاق به عنوان سرمایه اصلی در توسعه، گفت: نیروی انسانی جوان، خلاق، پویا و دانش‌محور، بزرگترین سرمایه کشور برای عبور از مشکلات است و اندوخته فکری بالاترین دارایی اقتصاد دانش بنیان است

رضی منش ادامه داد: رمز موفقیت کشور در تولید و اقتصاد، دست کشیدن از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در محصولات با تکیه بر ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان است.  

وی همچنین تاکید کرد: در استقرار صنایع تبدیلی، فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در محصولات نیازمند فناوری های روز هستیم و نباید از ظرفیت استارتاپ ها در ایجاد کسب و کارهای جدید غافل شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.