به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل توسعه و فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد روز چهارشنبه در این مراسم اظهار داشت: این جشنواره برای اولین بار در خارج از پایتخت دایر می شود که نشان از علاقه واحدهای دانشگاهی به امر نانوتکنولوژی و فناوری های نوین است.
داوود ثمری با بیان اینکه این جشنواره با 35 غرفه و محصولات زیاد حوزه نانو که با تحقیقات فراوان به نتیجه و مرحله ساخت رسیده ، برپایی اینگونه جشنواره ها را اتفاق بسیار خوبی توصیف کرد.
وی گفت: از آنجایی که ایران رتبه خوبی را در حوزه فناوری در کل دنیا دارد، می توانیم با تبدیل علم به ثروت قدم های بزرگی برداریم و هم اکنون نیز در عرصه ساخت محصولات نانو رتبه چهارم را در جهان به خود اختصاص داده ایم.
ثمری اضافه شدن بخش دانش آموزی به جشنواره را ازجمله نوآوری امسال جشنواره بیان کرد و گفت:این امر به ترویج حوزه نانو که امروزه بخش بزرگی از زندگی را به خود اختصاص داده است کمک کرده و میت واند در راحت سازی زندگی موثر باشد.
وی با مقایسه جشنواره امسال ادوار گذشته نیز گفت: امسال با اینکه این جشنواره به یکی از شهرستان ها واگذار شده است ولی آثار ارسالی از نظر کمی 30 درصد به نسبت سال قبل افزایش پیدا کرده و این موضوع درحالی است که در سال گذشته حدود 950 اثر به جشنواره رسید ولی در این جشنواره بیش از 1200 مورد می باشد.
مدیرکل توسعه و فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد افزود: از لحاظ کیفی نیز اثرات حاضر در این جشنواره به حدی از کیفیت رسیده اند که درمرحله فروش قرار دارند و این نشان می دهد با تمام تحریم ها ما توانسته ایم به این قدرت برسیم که علم خود را تبدیل به ثروت نماییم.
ثمری خطاب به مسئولان و صنعتگران استان گلستان بیان کرد: مسئولان و صاحبان مشاغل و صنایع می توانند از فرصت ایجاد شده در استان گلستان بازدید کنند و از تکنولوژی روز در مسیر بهتر شدن فضای کسب و کار و رونق تولیدات خود بهره ببرند.
چهارمین جشنواره ملی فناوری نانو روز چهارشنبه در دانشگاه آزاد علی آباد کتول افتتاح گردید و فردا (پنجشنبه) با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می رسد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.