حسین اکرمی‌وش روز دوشنبه در جمع دهیارهای مراغه با تاکید بر اهمیت مقاوم سازی خانه های روستایی در پدافند غیرعامل اظهار داشت: در شهرستان مراغه ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد مقاوم سازی شده و بیش از ۱۲ هزار و ۶۹۲ واحد نیز کم دوام یا بی دوام هستند.
وی افزود: بیشترین کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی در استان در طول مدت ۲ سال گذشته با بیش از ۸۲۰ میلیون تومان به شهرستان مراغه اخنتصاص یافته است.
اکرمی‌وش گفت: همچنین در ۱۱ روستای شهرستان مراغه هیچ واحد مسکونی تاکنون مقاوم سازی نشده است.
وی اضافه کرد: در کل استان نیز ۳۰ هزار خانوار روستایی فاقد مسکن و بیش از ۱۶۳ هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام وجود دارد.
اکرمی‌وش خاطرنشان کرد: در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه قره داغ (اهر، ورزقان و هریس) بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شد که این بازسازی‌ها استان را به بالای میانگین آمار کشوری رساند.


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها،  مشکلات روستاها را در تمامی حوزه ها رصد و رفع کنند.
حمید شکری گفت: متاسفانه در بحث عمرانی در روستاها عملکرد خوبی نداشته ایم و در اجرای بسیاری از قوانین از حقوق قانونی روستاها دفاع نشده است.
وی گفت: دهیاران در اجرای قوانین و طرح ها با کسی تعارف نداشته باشند و طرح ها را با نظارت و به دور از هرگونه مشکلی اجرایی کنند.
شکری افزود: فرهنگ سازی در این خصوص ضروری است و باید تلاش کنیم سیستم اجرای سنتی پروژه ها را تغییر دهیم.
وی ادامه داد: ایجاد فضای متفاوت در روستاها برای روستائیان امید بخش و نشاط اور خواهد بود و باید دهیاران با همکاری شوراها تحولی اساسی در روستاها ایجاد کنند.
شهرستان مراغه دارای دو بخش سراجو و مرکزی است و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.