محمدحسین فرهنگی روز پنجشنبه در نشست صاحبان صنایع، کارآفرینان و تولیدکنندگان با رئیس قوه قضاییه در تبریز اظهار کرد: به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد و ارتباط مستمر و همیشگی مجموعه دادگستری‌ها با فعالان اقتصادی، قضات برای رسیدگی به پرونده های ارجاعی و صدور احکام عادلانه باید نسبت به اصول علم اقتصاد در تجارت آشنایی کامل داشته باشند.

وی افزود: قوه قضاییه باید در این زمینه با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزش‌های لازم را به قضات ارایه کند چون در بسیاری از مواقع شاهدیم که محاکم قضایی به دلیل ناآشنایی به اصول اقتصاد، افراد بسیار محترم را گرفتار کرده و پس از آبرو ریزی آنها حکم تبرئه نیز نمی دهند که این رویه درست نیست.

فرهنگی با اشاره به مصوبات مهم مجلس شورای اسلامی در راستای رونق تولید، از اینکه این مصوبات اجرا نمی‌شود، ابراز تاسف کرد و گفت: در این موارد دادستانی‌های مراکز استان ها می‌توانند ورود کرده و در مواردی که احساس می‌کنند حقوق عامه آسیب پذیر شده است، نسبت به احقاق حقوق مردم اقدام کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر به مصوبه سال های گذشته مجلس و قانون بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و با بیان اینکه برخی از بندهای این قانون اجرا نمی‌شود، افزود: این در حالی است که با اجرای کامل این قانون ضمن ایجاد اشتغال وضع اقتصادی کشور نیز می‌تواند بهبود یابد.

فرهنگی ادامه داد: در قوانین بودجه سالانه نیز احکام خوبی داریم که متاسفانه این احکام به درستی اجرا نمی شود که باید داستانی ها به این موارد ورود کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.