علی‌اکبر گروسی روز شنبه در آیین معارفه رییس جدید دادگستری بوکان با بیان اینکه مسئولان دستگاه قضایی از سرمایه‌گذارانی که در امر تولید فعالیت می‌کنند نیز حمایت خواهد کرد، افزود: مدیران دستگاه قضا باید به همراه دیگر مسئولان در میان مردم حاضر شوند و مشکلات تولیدکنندگان را رفع و رجوع کنند.

وی ادامه داد: هیچ پرونده‌ای در رابطه با واحدهای تولیدی و اشتغال به لحاظ حقوقی نباید در دادگستری معطل ماند و باید در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد تا هیچ واحدی دچار تعطیلی نشود.

وی اضافه کرد: افرادی که در زمینه کسب و کار و تولید به مراجع قضایی مراجعه می‌کنند، باید مشکلات آنها در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استفاده از وکیل باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، اظهار داشت: پایین بودن دانش حقوقی مردم باعث شده که مردم از حق و حقوق خود آگاه نباشند.

وی در خصوص شهرستان بوکان نیز گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه اشتغال است و این ظرفیت و پتانسیل باید در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال به کار گرفته شود و قوه قضاییه در این راستا تمام توان خود را به کار خواهد برد.

گروسی اضافه کرد: در کنار ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان وجود دارد، مشکلاتی نیز در خصوص آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که مواد مخدر، مشروبات الکلی و طلاق از مهم‌ترین این آسیب‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: طلاق در منطقه نگران کننده است که پیش زمینه آن استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی و فضای مجازی است که مسولان باید برای این پدیده شوم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا جلو این آسیب‌ها گرفته شود.

امام جمعه بوکان نیز در این مراسم از دستگاه قضا به عنوان مهم‌ترین نهاد در نظام اسلامی یاد کرد و افزود: در دین مبین اسلام به قضاوت و اجرای عدالت در جامعه توصیه‌های فراوانی شده است که در این زمینه قضات دادگستری باید به امر قضاوت عادلانه اهتمام جدی داشته باشند.

ماموستا ملاعباس احمدی ادامه داد: کسانی که با عدالت در جامعه رفتار می‌کنند در آخرت در بالاترین جایگاه قرار دارند و سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود می‌کنند.

سرپرست فرمانداری بوکان نیر در این مراسم با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه گفت: شهرستان بوکان در حوزه امنیت دارای شرایط بسیار مطلوبی است و برای اجرای آن توسط مسئولان تلاش‌های خوبی انجام شده است.

لقمان خسروپور با بیان اینکه امنیت در جامعه باعث توسعه نیز خواهد شد ادامه داد: در حوزه قضایی نیز باید به شهرستان بوکان توجه خاصی شود زیرا این شهرستان به دلیل مهاجرپذیر بودن می‌طلبد که از لحاظ نیروی انسانی مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

در این مراسم از خدمات «علیرضا نوروزی» رییس سابق دادگستری بوکان تجلیل و «یعقوب محمدخواه» به عنوان رییس جدید این دادگستری معرفی شد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.