یونس اسمعیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بزرگترین صندوق بیمه سلامت از لحاظ تعداد بیمه شدگان در شهرستان هریس، صندوق بیمه سلامت روستایی است، گفت: نزدیک به ۹۱ درصد جمعیت بیمه شده شهرستان در صندوق روستایی عضو هستند.

وی با اشاره به عقد قرارداد با چهار دفتر پیشخوان برای خدمات رسانی به روستائیان در کوتاه ترین زمان ممکن، افزود: میانگین مدت زمان صدور دفترچه درمان در شهرستان هریس در دفاتر پیشخوان  ۹ دقیقه می باشد.

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان بیمه سلامت گفت: ۱۰مرکز جامع سلامت شهرستان در سطح یک با ۲۴ پزشک خانواده،  ۱۴ ماما،  ۶ نیروی آزمایشگاه و ۴دندانپزشک و در آنالیز جمعیتی برای هر چهار هزار نفر یک پزشک خانواده و برای هر هفت هزار نفر یک ماما و برای هر پانزده هزار نفر یک دندانپزشک و سایر تیم های سلامت به بیمه شدگان روستایی خدمات ارائه می کنند که موجب اشتغال پزشکان و اعضای تیم سلامت درشهرهای زیر بیست هزار نفری نیز شده است.

اسمعیلی در ادامه ازپرداخت ویزیت ۲ کا برای پزشکان متخصص خبر داد و گفت: پرداخت ویزیت  ۲ کا برای پزشکان متخصص بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هریس در جهت حمایت از پزشکان متخصص و ماندگاری آنها در مناطق محروم و همچنین کاهش هزینه های درمانی بیمه شدگان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ در صد هزینه های داروئی و دیالیز بیماران خاص شهرستان هریس برعهده سازمان بیمه سلامت بوده و از این بابت حدود ۶ میلیارد ریال در سال ۹۷ به ۶۶ نفراز بیماران خاص شهرستان هزینه شده است.

اسمعیلی همچنین به الکترونیکی شدن نوع خدمات دهی اولیه پزشکی اعم از ویزیت، سونوگرافی، آزمایش، رادیولویی،  خدمات درمانی و دندان پزشکی در سطح یک و همچنین خدمات بستری روستائیان با کد ارجاع و تامین هزینه های بستری آنها به میزان ۹۵ درصد و سایر صندوق ها با ۹۰ درصد نیز اشاره کرد.

وی در ادامه از پایش مستمر مراکز بهداشتی و درمانی و موسسه های طرف قرارداد در نحوه خدمات رسانی به مراجعه کنندگان خبر داد.

رییس بیمه سلامت شهرستان هریس در پایان اسقرار سیستم استحقاق سنجی در بیمارستان امام حسین (ع) هریس،  استخراج هم پوشانی بیمه ای افراد دارای دو دفترچه بیمه،  استقرار سامانه ارتباطی  ۱۶۶۶ برای ارتباط مشتریان با سازمان بیمه سلامت،  پذیرش اسناد بستری به صورت الکترونیکی بیمارستان هریس،   اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه در بخش خصوصی در شهر زرنق را از اقدامات انجام شده در راستای دولت الکترونیک برشمرد.

شهرستان هریس با حدود ۷۰هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.  

۶۵۰۰۶۲۳_۲۱۰.jpg

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.