ابراهیم محمدی، روز جمعه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دبیرخانه، مشاغل مزاحم و آلاینده را شناسایی و نسبت به تعطیل آنها اقدام می کند.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون، ۲۵ رشته شغلی نمی توانند در داخل شهر فعالیت کنند و مکان این شغل ها پس از شناسایی تعطیل یا ‌به بیرون از شهر منتقل می شود.

 ‌مدیرعامل سازمان میادین و سامان‌دهی مشاغل شهری تبریز گفت: تعطیلی این واحدها بر عهده شهرداری بوده، ولی انتقال آن بر عهده شهرک های صنعتی یا مجتمع های صنفی است.

 محمدی، با اشاره به اجرای طرح حمایت از مادران شاغل در شهر تبریز ادامه داد: این طرح مختص زنان سرپرست خانوار است که بر اساس آن تاکنون ۴۸ زن سرپرست خانوار شناسایی و تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی یادآوری کرد: در این طرح زنان سرپرست خانوار تحت ‌پوشش آموزش های مشاغل خانگی قرار گرفته و سپس بازاریابی محصولات خود را در غرفه هایی که در اختیار آنها قرار می گیرد، انجام می دهند.

مدیرعامل سازمان میادین و سامان‌دهی مشاغل شهری تبریز گفت: طرح یاد شده در ۴ منطقه تبریز به صورت آزمایشی در حال حال اجرا بوده و در آن مشاغل خانگی مانند صنایع دستی، ‌ صنایع هنری، نقره‌، بافتنی، سفال و تزئینات به نمایش گذاشته شده و بازاریابی محصولات توسط زنان سرپرست خانوار در ۸ غرفه بازارچه مشاغل که برای این کار در نظر گرفته شده است، انجام می شود.

‌محمدی، افزود: در خصوص ساماندهی مشاغل شهری نیز تاکنون ۱۰ بازارچه اصلی در تبریز ایجاد شده و بر این اساس نمایشگاه های غیر دائمی نیز در سطح شهر برپا می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه های دائمی نحوه کنترل و نظارت بر فروش کالا به مردم را تسهیل کرده و طرح ساماندهی دستفروشان نیز در تبریز اجرا می شود، اظهار داشت: طرح ساماندهی دستفروشان شهریار، ‌ جمعه بازار پگاه و هفته بازار اندیشه از جمله موارد یاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.