رسول یعقوبی روز چهارشنبه در بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در هنرستان فنی غفور رییسی در میانه اضافه کرد: در بیان اهمیت انتخابات باید به فرمایش خداوند متعال در قرآن که تعیین سرنوشت انسانها را به خود آنها واگذار و به شورا و مشورت امر کرده است، اشاره کرد.

وی همچنین افزایش حس مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، تبدیل ظرفیتهای بالقوه دانش آموزی به بالفعل، خودباوری، مهارت پذیری فردی و اجتماعی، رشد مهارتهای فرهنگی و اجتماعی، کاهش فاصله بین دانش آموزان و مسئولان و در نهایت تبدیل مدرسه به محیطی پویا، زنده و شاداب را از دیگر اثرات انتخابات شوراهای دانش آموزی بیان کرد.

یعقوبی همچنین اضافه کرد: افرادی هستند که به سختی به کارهای اجتماعی می پردازند و یا توانمندی آن را ندارند، اضافه کرد: با امر انتخابات و تعاملاتی چنین، مطالبه گری و آمادگی برای اظهار نظر در جامعه و حق طلبی در دانش آموزان رشد و ارتقاء می یابد.

انتخابات شوراهای دانش آموزی در این مدرسه با حضور ۲۵۲ دانش آموز و با شعار(شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب) برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه در حاشیه این انتخابات از کارگاه های آموزشی این هنرستان بازدید کرد.

براساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، برای مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنها و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری و مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی امروز در سراسر کشور با شرکت بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه کشور برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.