سیدعباس صالحی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تفویض اختیارات و تمرکز زدایی، اظهار داشت: در این راستا اقدامات بسیاری از مدتها قبل از سوی این وزارت خانه انجام شده است.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات می توان به کاهش مجوزها از بیش از ۱۰۰ مجوز به ۳۶ مجوز و همچنین سهولت کسب و کارهای فرهنگی و راحت تر شدن شیوه آن اشاره کرد.

صالحی گفت: دستور کار هر کدام از این ۳۶ مجوز به شکل شفاف تر در منظر و دید همگانی قرار خواهد گرفت.

صالحی با اشاره به بحث پنجره واحد نیز گفت: امکان ارایه سرویس و خدمات آنلاین (برخط) بدون مراجعه حضوری در حال فراهم شدن است و تا پایان سال تمامی خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد در دورترین نقاط کشور به صورت الکترونیکی ارایه خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: موضوع تفویض اختیارات در بخش هایی که نیاز است را به شکل جدی در حال پیگیری هستیم و هم اکنون نیز بخش زیادی از حوزه های مجوز و خدمات وزارت ارشاد تفویض اختیار استانی شده است.

وی در خصوص بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیز گفت: در جلسه آخری که با استانداران اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان تشکیل شده بود تصمیم خوبی برای تحرک بخشی بیشتر به بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان با پشتیبانی های استانداران و وزارت فرهنگ و ارشاد گرفته شد.

صالحی افزود: هیات مدیره این بنیاد جدید و تازه نفس است و تصمیمات تحرک بخش بیشتری برای این بنیاد در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به تبریز از گنجینه نسخ خطی کتابخانه مرکزی تبریز بازدید کرد.

امروز با حضور صالحی هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گشایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.