به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سایر مشکلات فرهنگی کشور نیز ناشی از این مسئله است و جامعه در اثر پیشرفت روزافزون تکنولوژی و نبود مدیریت یکپارچه آسیب می بیند.
وی از آمادگی کامل آذربایجان غربی برای همکاری در قالب تفاهم نامه با هدف توسعه فرهنگی استان خبر داد و تاکید کرد: این استان پس از انقلاب اسلامی به ویژه در 10 سال نخست به دلیل مسائل داخلی، پیشرفت لازم را نداشته و عقب ماندگی های آن در بخش زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی جبران شود.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه فرهنگی و اقتصادی باید تحمل شنیدن نظرها را داشته باشیم، افزود: برخی به دنبال عقب ماندگی استان هستند و با بهانه های مختلف مانع توسعه به شمار می روند.
شهریاری با اشاره به اینکه مدیریت فضای رسانه ای ضروری است، گفت: نباید یک نماینده یا مدیر چند کانال یا سایت اطلاع رسانی داشته باشد.
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: مدیران آذربایجان غربی نسبت به انتقاد رسانه ها حق شکایت ندارند و باید با سعه صدر برخورد کنند.
وی با تاکید بر اینکه محدودیتی در زمینه انتقاد بی رحمانه و صریح وجود ندارد، افزود: مرز انتقاد با توهین و اتهام مشخص است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز با اشاره به لزوم گسترش عدالت در جامعه، گفت: اکثر منابع کشور در تهران صرف می شود و در سایر استان ها به صورت متوازن پیش نمی رود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: همه استان ها در راستای اجرای عدالت باید به صورت موازی مورد توجه قرار گیرند تا زمینه اجرای عدالت فراهم شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: فضای فرهنگی در آذربایجان شرقی به ازای هر یکهزار نفر 75 متر و در آذربایجان غربی تنها 25 متر است.
حجت الاسلام ناصر خدایاری با اشاره به اینکه تنها سه سینمای دولتی در آذربایجان غربی فعال است، افزود: در آذربایجان شرقی به ازای هر یکهزار نفر هشت صندلی مربوط به سینما و رویدادهای هنری وجود دارد در حالی که این میزان در آذربایجان غربی تنها 2.5 صندلی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز گفت: این استان از حیث قابلیت های فرهنگی چون بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی جزو 10 استان نخست کشور است.
جلیل جباری با تاکید بر اینکه برگزاری هفته های فرهنگی در کشورهای همسایه باید با جدیت انجام شود، اضافه کرد: 20 عنوان موزه جدید در حوزه های مختلفی چون کودک، طب و دوره قاجار در آذربایجان غربی در حال راه اندازی است که در نتیجه آنها ظرفیت های فرهنگی استان افزایش می یابد.
به ‌گزارش ایرنا در پایان جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی نیز تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری آذربایجان غربی با هدف ترسیم چشم انداز سه ساله برای توسعه فضای فرهنگی این استان به امضا رسید.
3072/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.