به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، مسعود برزگر جلالی در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» اظهار داشت: ۵۰ هزار اصله نهال بر اساس گونه‌های سازگار با اقلیم تبریز خریداری شده و در بین مناطق دهگانه سطح شهر تقسیم شده است.

برزگر جلالی از اجرای طرح «گوزل تبریزیم» در بازه زمانی ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان خبر داده و گفت: طی هفته نخست آغاز این طرح، ایراد و اشکال‌های اساسی فضای سبز که به صورت اورژانسی و اولویت دار بودند؛ یعنی اگر آن اقدامات را انجام ندهیم نابودی فضای سبز تسریع می یابد، احصا شد.

او حذف شاخه های خشک درختان را از دیگر بخش های این طرح دانسته و افزود: شاخه های خشک تعادل درخت را بر هم می زند و مرکز شیوع آفت هستند. مقرر شد طی این یک ماه تمامی شاخه های خشک از درختان حذف شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز ادامه داد: حذف این شاخه‌ها باعث می‌شود در فصل جدید رویش و با آغاز بهار ۹۹ تمامی درخت از خواب زمستانه بیدار شود و شهروندان شاهد این نباشند که نیمی از درخت سبز و نیمی دیگر خشک است.

برزگر جلالی با اشاره به دیگر موارد این طرح، افزود: کود دهی و تغذیه درخت نیز موضوعی بسیار مهم است که  متاسفانه به آن کم توجهی شده و درختان ما از لحاظ تغذیه مشکل دارند. در حالی که درخت موجودی زنده است و برای رشد نیازمند تغذیه و ویتامین است.

او یادآور شد: همچنین با کند و کوب  پای درختان، هوادهی انجام می گیرد و سفتی خاک که نفوذ پذیری آب را سبب می شود مرتفع خواهد شد. در این طرح گوگرد و پتاس برای هر درخت استفاده می‌شود که در فصل بارش‌ها به اعماق خاک نفوذ می‌کند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز از تلاش برای حذف آبدهی با تانکر خبر داده و گفت: در راستای بهبود وضعیت آبرسانی تلاش داریم تا جای ممکن آبدهی با تانکر را حذف کنیم چرا که تانکرها وافعا به درخت آب نمی دهند بلکه آن را خیس می کنند. این موضوع در یکسال محقق نمی شود و در مرحله نخست به ۵۰ درصد کاهش می یابد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1277232
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.