زاهد محمودی روز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اهر، افزود: متأسفانه عده ای نا آگاه اقدام به کاشت درخت، احداث دیواره در کنار رودخانه ها و ساخت مسکن و یا کارگاه در حریم رودخانه ها کرده اند که در صورت بروز سیل ، باعث خسارت  و حوادث ناگواری خواهد شد.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب اهر، افزود: اداراتی که در این زمینه دخیل هستند، لازم است با برنامه ریزی های مناسب نسبت به رفع این تصرفات غیرقانونی و غیرمجاز ، اقدام کنند.

محمودی ضمن تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی و مدیریت مصرف بهینه آب در این شهرستان، گفت: شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر تلاش می کند تا بدون هیچ مشکلی از بحران کم آبی عبور کند که خوشبختانه در بین مسئولان و مردم اتحاد و اتفاق نظر در راستای مدیریت منابع آبی وجود دارد.

 دادستان اهر نیز، گفت: دادگستری شهرستان اهر نیز در راستای حفاظت از منابع آبی، با متصرفان غیرقانونی منابع آبی شهرستان بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی خواهد کرد.

رحیم عبدالهی افزود: مدیریت منابع آبی و رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه‌ها جزو مهم‌ترین مباحث شورای حفاظت از منابع آب است.

وی، گفت: لازم است ادارات مسئول در حفظ منابع آبی نیز جلوی تصرفات غیر قانونی منابع آبی را بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را گزارش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر بر ضرورت نوسازی و بازسازی شبکه‌های آبیاری پایاب سد ستارخان تاکید کرد و افزود: شبکه فرسوده آبیاری پایاب سد ستارخان مشکلات متعددی دارد و باعث می‌شود تا آب به تمامی باغات نرسد و باغداران در این خصوص معترض هستند.

7225/3071

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.