هادی نیک اختر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: عملیات بازگشایی بستر رودخانه تلار در خیابان های 17 شهریور ، خیابان خدمات، پل آئینه و کردآباد در شهر زیراب انجام و سطح این رودخانه گسترش یافت.
وی گفت: با اجرای این عملیات از خسارات احتمالی سیلاب بعدی در شهر زیراب از شهرستان سوادکوه جلوگیری خواهد شد.
مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ خبر از اغاز لایروبی رودخانه تلار در شهر زیراب داد.
نیک اختر پروژه لایروبی رودخانه تلار در شهر زیراب را به طول 9 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: به دلیل وجود ادوات زیاد بولدوزر ، بیل مکانیکی و پابه کاربودن افراد تاکنون لایروبی 6 کیلومتر از رودخانه تلار در محدوده شهری ' شهر زیراب ' انجام شده و مابقی از سمت کردآباد به سمت پایین دست در حال انجام است.
وی میزان اعتبار لازم برای 9 کیلومتر لایروبی رودخانه تلار را بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.
مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در خصوص عملیات اجرایی احداث دیواره سیل بند رودخانه تلار در شهر زیراب ، گفت: احداث دیواره سیل بند در خیابان 17 شهریور به طول 400 متر در حال اجرا است که با شرایط خوب آب و هوایی تا چهار ماه آینده دیواره سیل بند به بهره برداری می رسد.
12 فروردین ماه در پی بارندگی شدید و طغیان رودخانه تلار در بالادست، سیلاب به بخشی از شهر زیراب در شهرستان سوادکوه سرازیر شد.
به علت عبور رودخانه تلار داخل شهر، سیلاب بخشی از شهر زیراب از شهرستان سوادکوه را فرا گرفت و خسارات سنگینی را به مردم وارد کرد به طوری که مسئولین به منظور تامین ایمنی جان شهروندان ساکن درحاشیه رودخانه آنان را به مکانی امن انتقال دادند.
استاندار مازندران هم بعد از بازدید از مناطق سیل زده شهر زیراب اعلام کرده بود که 500 ساختمان حریم و بستر رودخانه در سوادکوه در معرض تهدید است و باید نسبت به انتقال آن اقدام شود .
نیک اختر با اعلام اینکه طی گفته استاندار مازندران حدود 120 ساختمان در شهر زیراب شناسایی شده ، گفت: مقرر گردید تا بنیاد مسکن برای خرید این ساختمان‌ ها اعتبار بگیرد و پس از ساخت خانه و جابجایی مردم ، حریم آزاد شود.
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.