به گزارش ایرنا، سرهنگ قدرت آقاپور در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز در کشف کارگاه تولید و توزیع کنندگان مشروبات الکلی دست ساز عملکرد خوبی داشته ایم و به مقابله و مبارزه با تولید و توزیع کنندگان مشروبات الکلی دست ساز با قوت ادامه می دهیم.

وی همچنین از دستگیری ۲۴۴ سارق حرفه ای و سابقه دار طی شش ماهه نخست سال جاری در شهرستان اهر خبر داد و گفت: دستگیری ۳۲۴ معتاد، کشف و ضبط گندم قاچاق، کشف و ضبط ۳۳۹ رأس احشام قاچاق و کشف لوازم خانگی از دیگر نتایج عملکرد پلیس شهرستان اهر در سال جاری است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر اعلام کرد: میزان کشفیات سیگار قاچاق در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴.۳ برابری دارد و در کشف سلاح ۷۵ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.

سرهنگ آقاپور ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۸۷ درصد عوامل سرقت های به وقوع پیوسته در شهرستان اهر با هوشیاری و تدابیر ماموران نیروی انتظامی کشف و سارقین دستگیر شده اند که این سرقت ها بطور عمده از خانه باغ ها و امکان متروکه بوده است.

وی همچنین از دستگیری و نظارت بر اعمال و رفتار اراذل و اوباش و افراد سابقه دار در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای پاکسازی مناطق جرم خیز و تأمین امنیت مردم، تعدادی از اراذل و اوباش دستگیر و به بیمارستان رازی تبریز منتقل شده اند و تعدادی دیگر نیز که اقدام به اخلال در نظم جامعه کرده بودند در بازداشت هستند.

این مقام انتظامی، برقراری نظم و تأمین امنیت دانش آموزان را از مهم ترین دغدغه های والدین و پلیس برشمرد و یادآوری کرد: تیم های پلیسی هر روز با لباس فرم و شخصی مقابل مدارس حضور دارند و از ابتدای سال تحصیلی تا به امروز تعدادی از مزاحمین نوامس در مقابل مدارس بازداشت شده اند.

فرمانده انتظامی اهر بر لزوم تعامل و همکاری مردم در راستای پاکسازی محلات از جرم و مجرم تاکید کرد و گفت: مشتاقانه آماده دریافت گزارش های مردم در رابطه با توزیع کنندگان مواد مخدر، مشروبات الکلی، سارقین و هر عملی که در قانون جرم محسوب می شود،  هستیم.

سرهنگ آقاپور در ادامه ضمن قدردانی از تعامل و همکاری رسانه های شهرستان با پلیس اظهار داشت: روشنگری افکار عمومی از جمله مسائل مهمی است که با تلاش رسانه ها و خبرنگاران در شهرستان اهر به خوبی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته ناجا در سال جاری با عنوان «پلیس هوشمند، امین مردم» نام گذاری شده است، افزود: دیدار با امام جمعه اهر، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، همایش کوه نوردی، برپایی میز خدمت پیش از نماز جمعه این هفته، سخنرانی فرماندهی انتظامی منطقه پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و دیدار با خانواده های معظم شهدا از جمله برنامه های هفته ناجا ( ۱۱ تا ۱۷ مهر) در اهر است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر همچنین گفت: برپایی کارگاه های آموزشی در مدارس و مساجد با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله حوادث رانندگی، مبارزه با مواد مخدر و سرقت، تسریع در امور مردم در پلیس راهور اعم از تعویض پلاک وسایط تقلیه و ترخیص وسایط نقلیه از پارکینگ از دیگر برنامه های این هفته است.

سرهنگ آقاپور با بیان این که مشارکت عمومی مردم، پشتوانه پلیس در انجام ماموریت ها و تأمین امنیت و برقراری نظم در جامعه است، گفت: امروزه رویکرد پلیس این است که بتواند با ارائه خدمت صادقانه مشارکت مردم و حمایت آنها را جلب کند و در این میان به جهت توسعه نظم و امنیت نیاز مبرمی به همکاری و مشارکت آگاهانه مردم داریم که تلاش می کنیم تا اعتماد بین مردم و پلیس را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پلیس ماموریت ها و وظایف مختلفی دارد ولی مهم ترین وظیفه این سازمان، برقراری نظام و امنیت و جلوگیری از وقوع جرایم است و این گونه می توان گفت که تأمین امنیت و برقراری نظم در جامعه بدون حضور و مشارکت مردم محقق نمی شود.

این مقام انتظامی بر لزوم کیفی سازی آموزش های پیشگیری توسط پلیس در مدارس و محافل عمومی تاکید کرد و گفت: برپایی کارگاه های آموزشی پیشگیری با این هدف است که این آموزش‌ ها در مواقع نیاز گره از مشکلات مردم بگشاید و سعی داریم تا با بازگویی پرونده‌ های تحت رسیدگی نیروی انتظامی بتوانیم اعتماد دوسویه مردم و پلیس را حفظ کنیم زیرا که این اصل جزو مهم‌ترین رویکردهای ماست.

/۳۰۷۱/۷۲۲۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.