به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در نشست ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، با قدردانی از دست‌اندرکاران این رویداد فرهنگی، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های استان است و امیدواریم امسال باشکوه‌تر از دوره‌های گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات برگزاری این نمایشگاه از جمله موضوع تأمین مالی، گفت: برای رفع این مشکلات نیازمند ساختاری هستیم که وظیفه دستگاه‌ها در آن مشخص شده باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: امروزه رویدادهای علمی و فرهنگی در دنیا، نه تنها با منابع دولتی برگزار نمی‌شود، بلکه خود این رویدادها منبع درآمد هستند و نمایشگاه‌های ما هم باید به این سمت حرکت کنند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب بستری برای عرضه تولیدات ناشران است و باید به گونه‌ای تدبیر شود که ناشران برای حضور در این نمایشگاه رقابت کنند.

پورمحمدی اضافه کرد: البته بخشی از این مسأله مربوط به متقاضیان نمایشگاه و فرهنگ کتاب‌خوانی جامعه است که باید روی آن هم سرمایه‌گذاری شود.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم در این نشست زمان برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز را ۲۹ مهر تا ۴ آبان امسال اعلام کرد و گفت: نمایشگاه مطبوعات استان و رسانه‌های دیجیتال نیز همزمان با این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

محمد محمدپور با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تبریز بزرگترین رویداد فرهنگی شمال غرب کشور است، افزود: بخش‌های جنبی مختلفی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سرانه کتاب‌خوانی در استان پایین‌تر از متوسط کشوری است، افزود: اقدامات مختلفی برای تقویت کتاب‌خوانی و مطالعه در استان انجام شده است که نمایشگاه کتاب یکی از مهم‌ترین آنهاست.

در شانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب، ۱۵۰ ناشر خارجی از ۲۰ کشور دنیا با ۳۳ هزار عنوان کتاب و ۳۰ ناشر رسانه های دیجیتال شرکت داشتند.  

۳۰۹۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.