به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر روز دوشنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه معلم با بیان اینکه شهرداری تبریز حدود یک سال است که کار تدوین کتاب‌های آموزش شهروندی را آغاز کرده است، افزود: تدوین این کتاب‌ها با ابتکار این شهرداری انجام شده از بسیاری از اقدام های عمرانی با ارزش‌تر است.

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها طی مراسمی با حضور مقام عالی کشور رونمایی می‌شود، اظهار داشت: امید است این کتاب ها در حد تبریز باقی نماند و در تمام کشور تدریس شود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه براساس نظر کارشناسان آموزش زیربنای توسعه است، گفت: آموزش شهروندی از موضوعات مختلفی مانند کالبد شهر، پروژه‌های عمرانی و فرهنگی مهم‌تر است چراکه شهروندان در خصوص چگونگی رفتار در شهر و حقوق و وظایف خود در قبال شهر آموزش می بینند.

شهین باهر، با اشاره به اینکه اقدام شهرداری تبریز در تدوین این کتاب‌ها در تمام حوزه‌های مدیریت شهری به ویژه کاهش هزینه‌های اداره شهر موثر است، ادامه داد: استمرار آموزش‌های شهروندی در بین دانش آموزان تبریزی شرایطی را فراهم می‌کند که به جای شهرداری و دستگاه‌های دیگر مدیریتی، شهروندان با توانمندی خود بتوانند شهر را اداره کنند.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.