محمدرضا پورمحمدی در مراسم گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس در تبریز، افزود: ما خودباوری‌های امروز را در جنگ هشت ساله به دست آوردیم و به همین دلیل به جرأت می‌توانیم بگوییم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و شیطنت‌های آنان نیز همانند اسقاط پهباد جاسوسی‌شان بی‌پاسخ نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حتی یک هزارم حقایق جنگ بیان نشده است، اظهار داشت: این خاطرات و اقعیات را باید پیشکسوتان و بازماندگان آن دوران به نسل‌های آینده انتقال دهند و چون نسل سوم و چهارم جنگ را ندیده اند برگزاری این نمایشگاه‌ها یاد شهدا را زنده می‌کند.

وی ادامه داد: هر آنچه امروز به‌ عنوان مدال افتخار در عرصه‌های مختلف داریم به برکت انقلاب و تجارب ارزشمندی است که در سال‌های دفاع مقدس به دست آمده است.

پورمحمدی با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی سال ۵۷ ایران نظامی را در جهان بنا نهاد که متکی بر شعار نه شرقی و نه غربی بود، یادآوری کرد: بر همین اساس استقلال در سرلوحه کار نظام قرار داشت و ملت نمی‌خواست ایران ژاندارم آمریکا در منطقه باشد و به‌مانند رژیم پهلوی نقش دست نشانده را ایفا کند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها از زمان انقلاب به انحای مختلف سعی کرده‌اند در مسیر پیشرفت ایران اسلامی سنگلاخ ایجاد کنند و قطعاً به این رویه نیز ادامه خواهند داد چراکه روشنایی و ظلمت هیچگاه با یکدیگر آشتی نمی‌کنند و مسیر حق و باطل یکی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی به سخنان رهبری مبنی بر "نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم"،  اشاره کرد و گفت: مستکبران در خلیج فارس لشکری مجهز مستقر کرده‌اند اما جسارت تعرض به حریم ایران را ندارند چراکه از قدرت ایمان و مقاومت محصول هشت سال دفاع مقدس می‌ترسند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی مبارزه مردمی با استکبار جهانی را خلق کرد، افزود: امروز دانشگاه‌های ما به سنگر مقابله با استکبار تبدیل شده و قدرت ایران در معادلات منطقه‌ای تاثیرگذار است و این قدرت را انقلاب اسلامی به ما داده است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه نباید با گذشت سال‌ها از جنگ ارزش‌ها از بین برود، خاطرنشان کرد: امروز دشمن می‌خواهد در عرصه فرهنگی و از درون رخنه کند و باید در این عرصه بسیار هوشیار بود.

وی گفت: همچنان که پیشتر پوزه نیروهای آمریکا را که همان داعشی‌ها بودند در عراق و سوریه به خاک مالیدیم امروز نیز در برابر این زورگو ایستادگی کرده و اعلام می کنیم دیگر مقاومت اسلامی محدود به جعرافیای ایران نیست.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: به‌ راستی با تأسی از شهیدان می‌شود در راه غبارآلود حق را از باطل تشخیص داد.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده اظهار داشت: با گذشت سال‌ها از دفاع مقدس همچنان ملت ایران و جهانیان از این رویداد به نیکی یاد می‌کنند و آن را نماد اقتدار و غیرت ما می‌دانند.

وی با بیان اینکه پیروزی ایران اسلامی بر مستکبرین عالم، عموم جهانیان را به تعجب وا داشت، اظهار داشت: چون آنان انتظار چنین مقاومتی را در برابر تجهیزات و قوای انسانی دشمن نداشتند و جوانان امروزی نیز راه شهدا را ادامه می‌دهند و ما نمونه آن را در جبهه مقاومت اسلامی و شهادت مدافعان حرم دهه هفتادی ها دیدیم.

عباسقلی زاده اضافه کرد: جوانان انقلابی ایران با الگوپذیری از حضرت امام، رهبر انقلاب و رزمندگان عاشورایی باعث افتخارآفرینی در طول ۴۰ سال اخیر شده‌اند.

وی از مردم و مسئولین درخواست کرد در راستای معرفی شهدا به عنوان الگو و اسوه‌ نسل آینده کوشا باشند.

۳۰۳۸/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.