به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز شنبه در نشست کارگروه کشاورزی و منابع آبی مراغه افزود: این میزان تسهیلات در قبال ۱۵۲ میلیارد تومان منابع مالی این بانک در این شهرستان بوده که پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات ارائه شده توسط این بانک ۱.۵ برابر منابع مالی موجود این بانک و معادل ۸ درصد منابع  مالی این شهرستان بوده که نسبت به متوسط استانی که ۹.۵ درصد بوده، رقم پایینی است.

محمودی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات معوق در این شهرستان وجود دارد و این در حالی است که دریافت کنندگان این تسهیلات تمکن مالی و توانایی بازپرداخت آن را دارند.

وی گفت: همچنین در راستای اجرای طرح مکانیزاسیون بخش کشاورزی، تسهیلات برای خرید یک هزار تراکتور توسط بانک کشاورزی آذربایجان شرقی در این استان به کشاورزان پرداخت شده است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های مناسب کشاورزی و صنایع تبدیلی در این شهرستان، تسریع و تسهیل در روند اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی ضروری است.

نقی مسکینی افزود: همچنین با تشکیل گروه های ویژه، بر واحدهای دریافت کننده تسهیلات و نحوه هزینه این منابع در جهت توسعه صنعتی و کشاورزی نظارت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز با بیان اینکه سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود گفت: تخصیص تسهیلات برای فعالان کشاورزی و باغداران، دغدغه مهم توسعه و رونق کشاورزی در این منطقه است.

اسمتعیل کریمی ادامه داد: با توجه به آغاز برداشت سیب از باغات مراغه به عنوان قطب اصلی تولید این محصول در منطقه، ارائه تسهیلات می تواند با تامین منابع لازم برای تهیه سبد بسته بندی و هزینه های برداشت، باغداران این شهرستان را یاری کند.

وی اضافه کرد: شناسنامه دار کردن اراضی باغی و کشاورزی و نیز توسعه مزارع کلزا در این شهرستان از جمله اولویت های جهاد کشاورزی بوده که در حال اجراست.

شهرستان مراغه با حدود ۱۱۰ هزار هکتار اراضی و تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.